Peržiūrėti neatsakytus pranešimus | Peržiūrėti aktyvias temas Dabar yra Pen Lap 22, 2019 1:35 am



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 17 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas
Įvairios religinės ir filosofinės kryptys 

Ar šioje svetainėje randate informacijos asmeniniam dvasingumui kelti?
Taip, šios svetainės turinys neprieštarauja mano pasaulėžiūrai 73%  73%  [ 11 ]
Ne, aš netikintis 0%  0%  [ 0 ]
Taip, randu, tačiau mano pasaulėžiūra su šios svetainės turiniu nesutampa 27%  27%  [ 4 ]
Viso balsų : 15

Įvairios religinės ir filosofinės kryptys 
Autorius Žinutė
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė Įvairios religinės ir filosofinės kryptys
Čia, pradžiai, pateiksiu įdomią pasaulėžiūrą, paskaitykit ir pateikit savo komentarus.
http://ar.geocities.com/palomar2003ar/aum1/lekzia2.htm


Ket Rgs 16, 2004 4:31 pm
Aprašymas WWW
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė Istatymai
http://www.tm.lt/?item=relig


Ket Rgs 23, 2004 11:30 pm
Aprašymas WWW
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė 
http://www.religija.lt/content/view/337/
straipsnis
Informaciją apie naująsias religijas teikianti organizacija atkreipia dėmesį į okultizmo plitimą

Tiesiog neįtikėtina, pasižiūrėkite į komisijos sudėti, vieni krikščionys, tai kokia gali būti jų pozicija okultizmo srovėms?Man be komentarų, o jums?

_________________
Kaip danguje, taip ir žemėje


Tre Sau 26, 2005 7:44 pm
Aprašymas WWW
Naujakurys(ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Sek Lap 21, 2004 9:31 pm
Pranešimai: 31
Miestas: Raseiniai
Standartinė 
Nenuostabu, juk dabar tiek visokiu apsisaukeliu ir sarlatanu. Tikrai sunku atskirti pelus nuo grudu. O kur dar daugube kitu faktoriu.

Bet paziurekim cia:
http://www.religija.lt/index.php?option ... &Itemid=27
Atrodo is pradziu durnai, bet: "Jūsų liudijimai padėtų mums susidaryti geresnį įspūdį apie situaciją minėtose grupėse, pagilintų žinias apie jų doktriną, vidinę struktūrą, veiklos metodus, galimus pavojus (o gal atvirkščiai - padėtų paneigti nusistovėjusius klaidingus stereotipus)".
Kodel neisnaudoti situacijos savo naudai? :)

_________________
Ir aš žinau, kad dar begales kartų aš kilsiu su saule,
Nes dar tiek pat kartų krentantis liftas žemyn mane neš...


Pen Sau 28, 2005 10:17 am
Aprašymas
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė 
juoda_plunksna rašė:
Nenuostabu, juk dabar tiek visokiu apsisaukeliu ir sarlatanu. Tikrai sunku atskirti pelus nuo grudu. O kur dar daugube kitu faktoriu.

Bet paziurekim cia:
http://www.religija.lt/index.php?option ... &Itemid=27
Atrodo is pradziu durnai, bet: "Jūsų liudijimai padėtų mums susidaryti geresnį įspūdį apie situaciją minėtose grupėse, pagilintų žinias apie jų doktriną, vidinę struktūrą, veiklos metodus, galimus pavojus (o gal atvirkščiai - padėtų paneigti nusistovėjusius klaidingus stereotipus)".
Kodel neisnaudoti situacijos savo naudai? :)

Mane stebina paties naivumas, tai tas pats kaip KGB, tik tipo visuomeninė ir krikščioniška. Na jei nori būti informatorium, visada tai gali padaryti, bites forume jau tavo pastangas matėm, nenustebinai ir dabar. :lol: Norint juos informuot, pradzioj reik "nukentėt" ir bent įrodyti, kad tai religinė grupuotė ar sekta. Matyt dar neskiri pelų nuo grūdų ir jau esi "nukentėjęs". Tik įdomu, kaip jaučiasi ir save įvardina tie, kurie dėl savo pasaulėžiūros yra išdedami visokiuose forumuose, net nepažinus reiškinio ar net nemačius apie ką eina kalba?Tie patys tavo "šarlatanai" yra ieškantys atsakymo, tame tarpe ir pats. Ar gali teisti tuos, kurių lygio net per nago juodymą nepasiekei? Vienam profesionalus burtininkas, kitam jis profesionalus apsišaukėlis, nes tipo burtai yra "nesamonė". Pasidomėk, kuo ta organizacija užsiima ir kas ją finansuoja, kiek ji atspindi tautiškas idėjas ir nacionalinę savivertę. Kol žmonės ieškos atsakymų į visatos ir žmogaus būties klausimus, tiek bus asmeninių patirčių, kurias labai sunku apibendrinti ar pateikti, kaip mokymą, o dedančių ar "nustatančių, kas teisinga" visada bus iš dominuojančiosios pusės. O kas šiuo metu dominuoja? Senasis mūsų tikėjimas net nelaikomas tradiciniu tikėjimu, nes tipo ką tie mužikai -pagonys gali suprasti apie Dievą. Užkabinai tu mano širdį, bet visi mes žmonės :)

_________________
Kaip danguje, taip ir žemėje


Pen Sau 28, 2005 7:19 pm
Aprašymas WWW
Naujakurys(ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Sek Lap 21, 2004 9:31 pm
Pranešimai: 31
Miestas: Raseiniai
Standartinė 
Butent, visi mes zmones, visi mes klystam... Kartais net atrodo, kad ten gerai, kur manes nera...

_________________
Ir aš žinau, kad dar begales kartų aš kilsiu su saule,
Nes dar tiek pat kartų krentantis liftas žemyn mane neš...


Pen Sau 28, 2005 10:23 pm
Aprašymas
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Netamsink spalvų, viskas tampa aisku dienos šviesoje. Geriau atkreipk dėmesį į temą, kurioje rašai. Tai kokia tavo gyvenimo filosofija, kokios religinės ar filosofinės kryptys tau artimos?

_________________
Kaip danguje, taip ir žemėje


Ant Vas 01, 2005 7:46 pm
Aprašymas WWW
Forumo druwis (-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Šeš Vas 26, 2005 1:01 am
Pranešimai: 49
Miestas: Šiauliai
Standartinė 
Žmogus yra religija. Jo sielos kalba yra tikėjimas. Kaip žmogus gyvena - taip jis Dievą garbina. Gali savo ar ne savo noru kyboti ant kryžiaus ar ant adatos, bet per vandenį eina tas, kuris per griovi šokinėdamas kalba "Čia tau Dieve - čia man".


Šeš Kov 05, 2005 3:13 am
Aprašymas
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1630
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Esmis rašė:
per vandenį eina tas, kuris per griovi šokinėdamas kalba "Čia tau Dieve - čia man".

Kiek atsimenu, taip darė kažkuri baltų gentis, bet atrodo, jie šokinėjo per pagalį, atlikdami kažkokią tai apeiga.

Tikiuosi keičiam save iš esmės religijos atžvilgiu. Šiandien pasižiūrėjau laida per TV3 "Ties riba", kai bandoma supjudyti burtininkus, dvasininkus ir medikus. Visa tai tipo vardant aiškumo daro jauna akiniuota žurnalistė, kuriai šie dalykai rūpi tiek, kiek nuo šios laidos padidės jos atlyginimas. Kiekvienas šnekėjo iš savo bažnyčios, o žmogus ir vėl liko be med. pagalbos, be tikėjimo ir be krypties. Kiek žmonių-tiek religijų, taip ir norisi tapti pirmąja auka, ant kurios išbandytų savo galias burtininkai, medikai ir dvasininkai. Žmogus juos išskyrė, žmogus savyje juos ir turi sutalpinti. Tik va neaišku, kuris iš jų mane pirmas į kapus nuvarys, vardant "šventos nešarlataniškos teisybės":)


Šeš Kov 05, 2005 8:58 pm
Aprašymas WWW
Paslapčių ieškotojas (-a)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Sek Geg 30, 2004 12:28 pm
Pranešimai: 233
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Pasižiūrėjau ir aš tą laidą. Radau joje neblogų minčių. Na gal tiksliau atsakymą sau, kodėl manęs taip netraukia bažnyčia. Iš tiesų tai dievo namai, kuriuose nėra dievo, kuriuose jis seniai pamirštas. Kaip ir pamirštas jo kūrinys - Žmogus. Išpažintis, kuri tėra statistika tiek ją klausančiajam, tiek ją sakančiajam, kaip kažkoks biurokratinių(nuodėmių sąrašas jau sudarytas klierikų, tau tereikia tik atžymėti to sąrašo punktus) ir matematinių (tiek ir tiek kartų, tą ir tą nusidėjau) minčių kratinys. Atlieki išpažintį kaip prievolę, o dūšioje dar sunkiau nei ją atlikus: ar dievulis atleido, ar išgirdo, ar jis turi kalkuliatorių ir viską teisingai susiskaičiavo, ar kunigėlis neužmigo beklausydamas, ar aplamai jam tai nors kiek rūpi ir daugelis kitų klausimų. Galų gale niekam visa tai ir nerūpi. Gavai nuodėmių atleidimą ir eik sau. Bet o tai kaip gi aš?-klausiu tada,- jei man vistiek dūšioje sunku. Ir tada supranti, kad galgi aš nueisiu ant kalnelio, atsiėsiu po šimtamečiu ažuolu ir be jokio apsnūdusio, abejingo kunigėlio pagalbos pasipasakosiu dievuliui, galgi jis tiesiai iš mano lūpų visą tiesą, tokią kokią aš jam noriu pasakyti išgirs.
Dar labai "patiko" toje laidoje gydytojo neurapatologo, kaip labai kvalifikuoto gydytojo pastabos. Na pastabos kvalifikuotos, nieko nepasakysi. Tik aš pati pas jį gydžiausi, neturėjau aš tada pinigėlio įkišti jam į plačiai atvėpusią kišenę, o be to dar naivi buvau ir pamaniau, kad gydytoją taip galiu įžeisti kišdama kažką į kišenę. Na tai išgirdau tada ko dar negirdėjusi, vos ne išvaryta iš kabineto buvau su labai gerai akyse išreikštu pageidavimu daugiau pas jį nebegrįžti. Na tai aš ir nebegrįžau. Pasveikau vien nuo minties, kad dar kartą reiks pas jį grįžti :lol: Na va taip ir padėjo gi man gydytojas, net vaistų neprireikė. Bet juk nesvarbu metodai, svarbu kad padėjo :lol:


Sek Kov 06, 2005 1:15 am
Aprašymas
Forumo druwis (-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Šeš Vas 26, 2005 1:01 am
Pranešimai: 49
Miestas: Šiauliai
Standartinė 
Baltas rašė:
Esmis rašė:
per vandenį eina tas, kuris per griovi šokinėdamas kalba "Čia tau Dieve - čia man".

Kiek atsimenu, taip darė kažkuri baltų gentis, bet atrodo, jie šokinėjo per pagalį, atlikdami kažkokią tai apeiga.

Ne kiekvienas, kuris per griovį ar lazdą šokinėja vaikšto per vandenį. Yra tokia pasaka, kaip kunigas važiuodamas pamatė piemenį per griovį šokinėjanti ir kartojanti "Šia tau Dieve - čia man." Kunigas paklausė, ką jis daro. Piemuo atsakė, kad poterius kalba. Kunigas pradėjo aiškinti, kad tas neteisingai melžiasi ir pradėjo mokyti "Tėve mūsų". Piemuo pasakė, kad dabar žinos kaip teisingai melstis. Kunigas nuvažiavo. Kai apsuko lanką aplink ežerą, pamatė piemenį per vandenį atbėgant. Tas atbėgęs ir klausia "Užmiršau jūsų poterius?". Kunigas sako tu grįšk ir toliau potieriauk kaip poteriavai, tau kitų maldų nereikia.
Gal daugiau žinot pasakojimų apie vaikščiojimą per vandenį? Avangelijos necituoti.


Pir Kov 07, 2005 12:30 am
Aprašymas
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1630
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Esmi, o kaip tau toks šokinėjimo ritualas. Nors įšmintį visur galim įžvelgti, tačiau šiais laikas toks žmogelis "prisišokinėtų" ir psichiatrinėj atsidurtų:)


Ket Kov 10, 2005 1:39 pm
Aprašymas WWW
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1630
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Paveikslėlis
Pranciškonų ordino vienuolis psichologas Arūnas Peškaitis
Naujieji religiniai judėjimai: atskirti pelus nuo grudų

ELTA
Teisingumo ministerijoje registruota 160 religinių organizacijų, neskaitant tradicinių. Šeimos nariui ar pažįstamam patekus į koki nors religinį judėjimą, artimiesiems pirmiausia svarbu išsiaiškinti, kas tai per judėjimas yra, mat jie labai skiriasi savom ideologijom.

Dvasininkai pataria niekada į naujų religinių judėjimų veiklą patekusio žmogaus neatstumti, nesiekti žmogaus iš tos grupės iškart atskirti, nes taip žmogus gali išeiti visam laikui.

Okultizmo, paranormalių reiškinių tema pastaruoju metu Lietuvoje labai populiari. Gegužę viešame Bažnyčios hierarchų laiške vyskupai konstatavo, kad Lietuvoje gausėja būrimo salonų, parapsichologų kabinetų, šamanų kursų, propaguojamos įvairios okultinės praktikos. Bažnyčia ne tik prabilo apie okultizmo pavojų, bet ir apgailestavo, jog visa tai propaguoja žiniasklaida ir visuomenės įžymybės.

Apie naujųjų religinių judėjimų, kurie vis dar vadinami „sektomis“, idealogiją ir bruožus aiškina ir padeda nuo religinių ar pseudoreliginių judėjimų nukentėjusiems asmenims projekto „Sąmoningas pasirinkimas“ vykdytojai.

Pavojingiausios – ezoterinės grupuotės
Įsitraukia ir žvaigždės
G. Jakavonis – pagonybės puoselėtojas
Veikia ir krišnaistai, ir mormonai
Naujieji religiniai judėjimai nereiškia blogio
<...>

<...>Pavojingiausios – ezoterinės grupuotės

Daugeliui vilniečių turėtų būti girdėti siūlymai apsilankyti paskaitose apie tyrą meilę ar prašymai paremti šias paskaitas. A. Peškaitis pasakoja, kad paskaitas apie tyrą meilę rengiančio Suvienijimo judėjimo (S. Moono pasekėjų) veikla pastebima, bet šalyje jų mažai (Centro duomenimis, su munistų judėjimu gali būti susiję 60 asmenų).

Suvienijimo judėjimas moko, kad gyvename istorijos kulminacijoje, kai žemėje yra atstatoma Dievo karalystė. Tam, kad būtų atkurta dieviškoji tvarka, esą turi būti sukurta tobula „Tikrųjų tėvų“ šeima. Šis judėjimas, anot A. Peškaičio, Lietuvoje praktiškai neauga.

Kur kas rimtesniu pavojumi A. Peškaitis laiko įvairios okultinės praktikos ezoterines grupes, įvairaus plauko parapsichologus, ekstrasensus, bioenergetikus bei nežabotą jų propagandą per komercinius televizijos kanalus. „Pas mus į konsultacijas ateina ganėtinai sužaloti žmonės, „gydyti“ įvairiais būdais, jaučiantys priklausomybę nuo vadinamųjų „magų“, - teigia A. Peškaitis. Dvasininkas pastebi, kad tokių aukų daugėja, nes įvairiausi magai „veikia visą viešąją erdvę“, o kiekvienas žmogus – potencialus klientas.

Labiausiai Lietuvoje auga Jehovos liudytojų pasekėjų skaičius. Tai gana nauja religinė grupuotė, šalyje paplitusi prieškariu ir priskiriama krikščioniškos kilmės grupei. Pasak A. Peškaičio, Jehovos liudytojai aktyviai skelbia savo mokymą bei tikėjimą, pagal kurį neįtikėję, o kartu ir visas pasaulis žus, tad jie iš meilės stengiasi padėti neleisti mums pražūti. Jehovos liudytojų tikėjimas labai angažuotas – skelbti Jehovos vardą, nes jo nepažinusieji žus. Vienuolis įsitikinęs, kad toks nekompromisis Dievo valios žinojimas Jehovos liudytojus daro nepatrauklius ir fanatiškus.
<...>
G. Jakavonis – pagonybės puoselėtojas

Neopagoniškų judėjimų grupei priskiriama organizacija „Romuva“. Ji labiau susijusi su kraštotyriniais, folkloriniais sąjūdžiais. Neopagonių veikla etnokultūrinė. Šiuolaikinių romuvių, kaip baltiškojo tikėjimo tęsėjų, ryšys su dievais yra pagrįstas tradicija ir asmenine patirtimi. Baltiškame panteone nėra jokios griežtos hierarchijos, žmogus bendrauja su dievais. Lietuvių pagonių tikėjimas niekada nebuvo ir nėra pagrįstas bejėgiškumu prieš antgamtines jėgas. Žmogus pasitiki savo sugebėjimais ir žmogiškomis galiomis. „Romuvos“ bendrijai priklauso Seimo narys socialliberalas Gediminas Jakavonis.<...>
Pilnas straipsnis http://www.delfi.lt/news/daily/comments ... id=7229094

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Ant Rgp 09, 2005 1:46 pm
Aprašymas WWW
forumo burtininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Šeš Geg 14, 2005 10:42 am
Pranešimai: 304
Miestas: Buvusi sostinė
Standartinė 
Br. Arūnas Peškaitis OFM: Naujasis religingumas po II Pasaulinio karo 2005-08-11 ELTA

Siūlome dar vieną pokalbį su broliu pranciškonu Arūnu Peškaičiu. Šį kartą apie naujojo religingumo bruožus po II Pasaulinio karo.
Šiuolaikinio religingumo specialistai teigia, kad po Antrojo pasaulinio karo prasidėjo tikras naujojo religingumo bumas. Kaip galėtum jį paaiškinti?

Nėra paprasta nurodyti kurią nors vieną priežastį. Korektiškiausia būtų kalbėti apie įvairius veiksnius. Atkreipsiu dėmesį tik į tuos, kurie, mano įsitikinimu, svarbiausi.

II pasaulinis karas sąlygojo precedento istorijoje neturinčius pokyčius. Jau vien dėl to, kad šis karas apėmė labai daug valstybių ir pakeitė kelių kartų gyvenimą. Pirmiausia, jis sugriovė tradicinių vertybių perdavimo tęstinumą. Maištauta prieš tradiciją jau nuo Renesanso laikų, tačiau dabar jau galima kalbėti ne apie eilinį maištą Vakarų tradicijos viduje, bet apie radikalų suabejojimą jos verte.

Čia veikė ir socialiniai veiksniai. Kare žuvo daug vyrų, atsirado daug nepilnų šeimų. Sutriko įprasti socializacijos ir vertybių transliacijos šeimoje procesai. Taip pat daug šeimų neteko ir savo namų, prarado saugumo jausmą. Kitas dalykas – buvo suduotas galutinis smūgis progresyvizmo idėjai. Pokarinių Vakarų visuomenė pasijuto gyvenanti civilizacijos griuvėsiuose. Tos civilizacijos, kuri žadėjo visuotinę gerovę ir išganymą per technikos progresą. Pažadas sužlugo. Reikėjo pradėti ieškoti kažko naujo.

Taip pat įtakos turėjo ir visi žiaurumai, kuriuos žmonės regėjo per karą. Pagaliau holokaustas, koncentracijos stovyklos. Daugelis klausė – kaip iki to galima buvo nusiristi? Juk žudė krikščioniškas šaknis turinčių valstybių piliečiai, kurie gerai žinojo Dekalogo ištarmę „nežudyk“.

Jau praėjus 5-10 metų po karo Vakaruose išplito jaunimo grupės, ieškančios alternatyvų Vakarų tradicijai. Tai buvo bytnikai, hypseteriai, vėliau – hipiai. Jie ieškojo ne tik naujų išraiškos formų, bet ir naujos idėjos, kuri galėtų pakeisti neva susikompromitavusią tradicinę krikščionybę ir ja paremtą socialinę tvarką. Visa tai, kas buvo iki šiol, šiems judėjimams atrodė bergždžia. Jie protestavo prieš aplinką, kurioje gyveno.

Čia įvardijau vieną reakcijos į II pasaulinį karą pavidalą. Buvo ir kitas. Daug žmonių kibo į darbą su dar didesne energija. Kare patirtas nesaugumo ir nepritekliaus jausmas skatino juos atsiduoti vartojimui, siekti išspausti iš pasaulio visa, kas tik įmanoma. Pirmojo tipo reakcija buvo labiau būdinga JAV jaunajai kartai, europiečiai dažniau ėjo antruoju keliu.

Galima kalbėti ir apie Rytų proveržį į Vakarus. Po II Pasaulinio karo kontaktai tarp Rytų ir Vakarų gerokai suintensyvėjo. Į Vakarus pradėjo traukti įvairūs mokytojai, dauguma jų čia atrasdavo susidomėjusią auditoriją.

Būtent hipių laikais misionierių iš Rytų labai padaugėjo. Jei anksčiau rytietiškas idėjas čia dažniau skleidė Rytuose besilankantys europiečiai, tai dabar atsirado vis daugiau iš Rytų atvažiavusių mokytojų, kurie žinojo vakarietiškas kalbas, neblogai išmanė vakarietišką kultūrą. Įtakos, manau, turėjo ir tai, kad Indija išsivadavo iš kolonializmo gniaužtų. Tačiau svarbiausia – Vakaruose egzistavo socialinis užsakymas, kuris sudarė labai palankias sąlygas rytietiškam religingumui plisti. Rytai tapo viliojančia alternatyva krikščionybei. Labai sparčiai įsitvirtino rytietiškas žodynas, rytietiško dvasingumo terminija.

Gal galėtum įvardinti svarbiausius rytietiško ir vakarietiško dvasingumo skirtumus?

Rytams visiškai svetima progreso idėja. Laikas čia yra ciklinis. Judėjų - krikščionių tradicijoje laikas yra linijinis. Čia labai svarbi yra pradžia ir tikslas. Vakarietiškos utopijos irgi remiasi išsipildymo paradigma. Rytuose to nėra. Čia yra ciklas, kuris vis grįžta į pradžią. Ciklas labai gerai atliepia protestuojančio žmogaus troškimus. Jis patvirtina mintį, kad viskas tėra praeinamybė ir tuštybė.

Kitas svarbus dalykas – dualistinė sąmonė. Dvasia priešpastatoma materijai. Rytietiškas dvasingumas pagimdo labai skirtingas religingumo sroves. Pavyzdžiui, krišnaizmą, kuriame labai svarbu yra asketizmas, juslumo įveikimas. Tačiau sykiu - ir OŠO judėjimą, kuriame juslumo puoselėjimas yra kelias į nušvitimą, žmogaus išsiskleidimą. Abiem atvejais kūnas yra suvokiamas kaip sąmonės instrumentas, o ne kaip integrali asmens dalis.

Trečia rytietiškam dvasingumui svarbi sąvoka – reinkarnacija. Ji mums tarsi suteikia viltį, kad per persikūnijimus galime pasiekti tobulumą jau čia, žemėje. Su tokia reinkarnacijos samprata susijęs ir gamtiškumo, natūralumo garbinimas, visų kūrinių giminingumo teigimas.

Įdomu, kad induizme ar budizme reinkarnacija suvokiama gerokai kitaip nei daugelyje naujųjų religinių judėjimų Vakaruose. Budizme reinkarnacijos ratas yra pragaištis, iš kurios žmogus siekia išsivaduoti, o Vakaruose – tai tarsi „antrojo šanso“ galimybė.

Dažniausiai taip. Tačiau, pavyzdžiui, Krišnos sąmonės judėjime reinkarnacija suvokiama kaip pragaištis. Kitur reinkarnacija suvokiama kaip viltis ir galimybė nuolat tobulėti. Visos New Age srovės pabrėžia, kad žmogus negali reinkarnuoti į žemesnę būtybę. Reinkarnacija lengva paaiškinti ir tokius dalykus, kodėl, pavyzdžiui, žmogus gimė invalidu. Paprasčiausiai - tai jo karmos padarinys.

Kalbame apie rytietiškus judėjimus ir savotišką socialinį užsakymą, tačiau lygiai taip pat galima sakyti, kad egzistuoja socialinis užsakymas psichoterapinei, psichologizuotai pasaulėžiūrai.

Rytietiški judėjimai palankiausią auditoriją atrado tarp alternatyvos ieškančių žmonių. Tačiau, kaip minėjau, buvo ir kitas reagavimo būdas - pasinėrimas į vartojimą. Vartotojiška visuomenė skatina daryti karjerą, žmonės trokšta sėkmės. Tačiau jie nuo to pavargsta. Kyla prasmės klausimas. Problema ir tai, kad karjera išstumia iš šeimos, žmogus tampa vis vienišesnis. Jam reikia artimų žmonių, bendruomenės. Urbanizacijos procesas taip pat prisideda prie didėjančios vienatvės. Vienu iš artimų santykių pakaitalų tampa psichoterapija ir psichoterapinės grupės. Kai kurie sociologai net kalba, jog po karo psichoterapija veikė kaip naujas religinis judėjimas. Buvo grupių, kurios rinkdavosi net kelis ar daugiau metų, turėjo savo ritualus, psichoterapeutas tapdavo guru.

Kitas dalykas – įvairios psichoterapinės technikos. Buvo ryškus socialinis užsakymas – padėkite mums greitai pasiekti sėkmę, ir kuo daugiau jos. Atsirado grupės, siūlančios sėkmės receptus. Jos vadovavosi iš esmės labai svarbia prielaida – keisk mąstymą ir keisis gyvenimas, tačiau ši prielaida buvo labai radikalizuojama, ypač akcentuojamas rezultatyvumas.

Dar reikėtų paminėti ir ypač prieš 2000 metus suintensyvėjusias apokaliptines grupes. Jos skelbė Dievo karalystės atėjimą. Paprastai apokaliptinės grupės susiburia aplink guru, kuris pretenduoja į Dievo ar bent jau jo pasiuntinio vaidmenį. Čia reikalaujama lojalumo ir labai akcentuojamas „mes“ ir „jie“ dualizmas.

Krišnaitai itin akcentuoja askezę. Kaip jie sugeba patraukti šiaip jau labai hedonistinius vakariečius? Kuo patraukia kiti naujieji judėjimai, pavyzdžiui, scientologija?

Vienas įspūdingas krišnaizmo bruožas - jis skelbia ypač jautrų požiūrį į gamtą ir solidarizuojasi su visomis gyvomis būtybėmis. Tai labai artima ekologinei nuostatai. Kitas svarbus dalykas - asmeninio Dievo samprata. Net ir sutrikus vertybių transliacijai Vakaruose, asmeninis Dievas išlieka savotišku archetipu. Krišnaizmas pateikia alternatyvą krikščionybei, alternatyvą, kuri turi netgi asmeninio Dievo sampratą. Krišnos sąmonės judėjimas duoda labai stiprų prasmės išgyvenimą.

Jei kalbėti apie tokius skirtingus judėjimus, kaip scientologija ir krišnaizmas, tai vienas bruožas juos jungia – jie save suvokia kaip alternatyvą krikščionybei. Šių judėjimų įkūrėjai rašė: „Mūsų idėja vaisinga. O krikščioniška idėja buvo bergždžia“. Ji gal nebuvo bloga, bet nevaisinga. Scientologija atneša alternatyvią etikos sampratą, kad žmogus yra savo likimo kalvis, sąmonės išvalymo idėją. Tai yra patrauklu. Ji naudojasi psichoanalizės metodais, remiasi pozityvaus mąstymo elementais. Scientologija taip pat apeliuoja į galios principą. Jis labai patrauklus daugeliui. Scientologija siūlo savo pasekėjams tapti galingesniems. Tai tarsi industrinės civilizacijos atgarsis.

Šiuolaikiniame religingume vis didesnis vaidmuo tenka vešiesiems ryšiams. Susiformuoja religinė rinka. Kartais specialistai kalba, kad mes gyvename religiniame turguje, kur turime pasirinkti mums siūlomą prekę. Prekijai garsiai giria savo prekes, o mes turime rinktis. Ar šiame turguje nepranyksta tradicinių religijų balsas? Jos turi patirties ir neskuba taip lengvai susižavėti viešųjų ryšių galimybėmis. Kita vertus, jei jos būtent šioje sferoje varžysis su naujais religingumo ar pseudoreligingumo pavidalais, gali nutikti, kad visas dėmesys bus skiriamas išraiškai, o ne turiniui.

Jonas Pulius II kalbėjo, kad komunikacinės priemonės turi didžiulę galią. Labai svarbu, kad mes jas valdytume, o ne jos mus. Mano akimis, didžiausia problema - nyksta riba tarp virtualumo ir tikrovės. Tai yra pragaištinga. Nes kai sakai, kad išraiška užgožia turinį, tai jau nebegali atskirti, kur yra išraiška, kur nebėra turinio. Čia yra didžiulė bėda ir pagunda. Kita vertus, mano didžiausia viltis, kad tos religijos, kurios apeliuoja į efektyvumą, kurios akcentuoja viešuosius ryšius, neišsilaikys konkurencinėje kovoje. Nes žmogus religijoje ieško tikro atsako, o ne viešųjų ryšių. Jam reikia tvirto pamato, o ne tik išorinio žavesio.

Gerai žinoma, kad, pavyzdžiui, scientologija ypač rūpinasi savo įvaizdžiu, skiria jo kūrimui didžiules lėšas. Tačiau pinigai ar reklama šiuo atveju nėra viskas. Jos gali patraukti žmogų trumpam, bet neišlaikys, jei žmogus neatras autentiško atsakymo į keliamą prasmės klausimą.

Bernardinai.lt
http://www.bernardinai.lt/index.php?463980924

_________________
Tiesa, kaip šešėlis po tavo kojom...
Aš esu, vadinasi tu gyvas<:)


Tre Rgs 14, 2005 1:28 am
Aprašymas
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1630
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Kaip aš nepapietavau su Ošo mylėtojais
Živilė Viteikaitė, specialiai DELFI iš Indijos

Susitikti su Ošo religinio judėjimo atstovais jo centre Punoje (Indija) tariausi dar būdama Lietuvoje. Atvykusi į Punos stotį įsėdau į rikšą, kurios vairuotojas sakė, kad stotis - Ošo meditacinis centras - vienas dažniausių jo maršrutų. Bet perspėjo, kad aš ten būčiau atsargi, nes jame tik "vilioja pinigus iš užsieniečių".

Per metus į centrą atvažiuoja per 100 tūkstančių užsieniečių, daugiausiai - britų ir vokiečių, amerikiečių, japonų ir t.t. Jame jau buvo apsilankę ir kelios dešimtys Ošo sekėjų iš Lietuvos. Ošo judėjimą įkūrė Mohanas Chandra Rajneeshas (1931-1990). Baigęs filosofijos bakalauro ir magistrantūros studijas jis kurį laiką dėstė koledže, paskui ėmė keliauti po Indiją skaitydamas viešas paskaitas, kuriose kritikavo Gandhi, induizmą ir visas kitas religijas bei šeimos instituciją. Šios paskaitos buvo populiarios, o norėdamas pritraukti daugiau vakariečių, jas ėmė skaityti ir anglų kalba. Be šių paskaitų jis taip pat ėmė rengti meditacijos stovyklas.
Paveikslėlis
Aštuntajame dešimtmetyje Rajneeshas įkūrė organizaciją - savo sekėjus jis ėmė burti į vadinamąsias neosanjasas. Šią sampratą jis aiškino kaip pasinėrimą į šventimą, atsisakant visko, kas trukdo gyventi čia ir dabar. Didelė dalis jo sekėjų - turtingi, vidurio gyvenimo krizę išgyvenantys verslininkai, savo pasiryžimą sekti paskui Rajneeshą tvirtinę didelėmis pinigų sumomis. 1974 metais už iš jų gautus pinigus buvo nupirkta žemės Punoje ir pradėtas statyti meditacijos centras.

Trukdo seksualiniai blokai?


Susidomėjimas organizacija augo, žmones traukė Rajneesho charizma, judėjimo praktika, kurioje susiliejo meditacija ir psichoterapija, o daug kam patiko ir tai, kad centre buvo skatinami seksualiniai santykiai su daugeliu partnerių. Anot Rajneesho, kad būtų atskleistas žmogaus autentiškumas, turi būti pralaužti jo seksualiniai blokai. "Pakeliui į nušvitimą nereikia drausti nei grupinio sekso, nei homoseksualizmo, nei onanizmo", - sako Ošo sekėjai. Judėjimo pradžioje per meditacijas buvo praktikuojamas ir fizinis smurtas, tačiau stipriai sužeidus vieną dalyvį, jo buvo atsisakyta.

Rajneesho rolsloisų ir roleksų kolekcija vis augo, o tai Punos gyventojams atrodė kaip pasityčiojimas iš visur tvyrančio skurdo. Bet labiausiai žmonės nebuvo patenkinti tokios komunos kaimynyste dėl jos pasileidimo - kai kurios su Rajneeshu gyvenusios moterys užsiiminėjo prostitucija, keletas sekėjų buvo suimti už narkotikų platinimą, atsirado problemų dėl nesumokėtų mokesčių, o paties Rahneesho sveikata netikėtai pablogėjo. Todėl geriausiu sprendimu Rajneeshui pasirodė išvykti į Ameriką.

Jo sekretorė Sheela Silverman, pasivadinusi Ma Amand Sheelos vardu, ėmėsi iniciatyvos įkurti Rajneesho sekėjų bendruomenę Oregono valstijoje. Šalia Antelope miestelio ji nupirko fermą, kurią netrukus pavertė ištisu miestu su parduotuvėmis, kavinėmis, viešbučiu, oro uosto. 1982 metais ši vietovė buvo įregistruota kaip Rajneeshpuramas. Joje apsigyveno 6 tūkstančiai Ošo sekėjų.

Tačiau naujajai bendruomenei santykiai su vietiniais gyventojais vėl klojosi sunkiai. Norėdama įtakoti artėjančių rinkimų rezultatus Silverman įsteigė globos namus benamiams, bet kai vietos valdžia jiems nesuteikė teisės balsuoti, jie buvo išvežti į Portlendą ir palikti likimo valiai. Konfrontuodama su valdžia Rajneesho sekretorė salmonelėmis apkrėtė dešimties barų maistą, bandė nunuodyti prieš judėjimą pasisakantį vietos prokurorą.

1985 metais Silverman teko bėgti iš Rajneeshpuramo, su savimi ji pasiėmė 15 sekėjų ir 50 milijonų dolerių iš iždo. Netrukus buvo sugauta ir nuteista keturiems metams kalėjimo.

Ošo meditacijos centras Indijoje
Rahneeshas visą kaltę suvertė Silverman, bandė persikelti į Bermudus, tačiau taip pat buvo sulaikytas, trumpam įkalintas bei nubaustas 0,5 milijono bauda už migracijos įstatymo pažeidimą ir draudimu penkis metus grįžti į JAV be teisingumo ministro leidimo. Tuomet jis leidosi į kelionę po pasaulį, ieškodamas kur apsistoti, tačiau 21 šalis jį priimti atsisakė.

1986 metais jam teko grįžti į Puną. Patyrusi fiasko komuna netrukus atsigavo ir išsiplėtė, tačiau Ošo sveikata vis blogėjo. Pats Ošo tvirtino, kad amerikiečiai jį apnuodijo taliu, kritikai įtarinėjo, kad "sekso guru" užsikrėtė ŽIV, treti teigė, kad negalavimų požymiai tėra paskutinė diabeto stadija. Prieš mirtį Rahneeshas paskyrė 21 savo patikėtinį vadovauti centrui.

Prieš patenkant į Ošo meditacinį centrą - AIDS testas

Kalbant apie Ošo, seksas vis dar yra vienas svarbiausių diskusijų objektų. Judėjimo pradžioje propaguotas grupinis seksas jau yra istorija, tačiau santykiai su kuo daugiau partnerių vis dar skatinami. Kiekvienas, norintis pakliūti į Ošo meditacinį centrą, turi atlikti AIDS testą. Aš buvau įleista į jį tik lydima atstovo spaudai.

Yogendra pasivadinęs trisdešimtmetis vyras savo tikrojo vardo ir pavardės atskleisti nenorėjo, tačiau pasipasakojo, kad yra advokatas iš Kanados. Centre jis dirba pagal ilgalaikę savanoriavimo programą. Centre paprastai yra apie tris šimtus savanorių, turistinio sezono metu - dar daugiau.

Centro aplinka labai gražiai sutvarkyta - išravėtos vejos, po jas vaikšto povai, čiurlena fontanėliai, įrengtas baseinas ir sūkurinės vonios, krepšinio, tinklinio, teniso aikštelės. Tačiau, pasak Yogendros, jie yra mažiausiai naudojami. Labiausiai naudojamos - meditacijos salės. Visi centre vaikšto apsirengę plačiais bordo spalvos drabužiais. Pasak atstovo spaudai, ši spalva suteikia energijos, tokie drabužiai leidžia laisvai judėti ir pasijusti lygiais.

Pirmiausia praėjome atvirą aikštę, kurioje žmonės, iškėlę rankas į viršų, labai įsijautę šoko.

Tris valandas juoktis, tris verkti


Kažkodėl kilo noras paklausti, ar kurorte galima vartoti alkoholį ir narkotikus. Mano palydovas šypsodamasis atsakė, kad žinoma - čia negalima savęs varžyti jokiais apribojimais. Tuomet apsilankėme seminarų pastate - jame atliekamos įvairios meditacijų programos. Pati populiariausia - "Mistinė rožė", kuomet žmogus turi savaitę laiko kasdien po tris valandas juoktis, paskui savaitę kasdien po tris valandas verkti ir dar savaitę kasdien po tris valandas tylėti. Yra ir iš šalies labai drastiškai atrodančių meditacijų - kuomet žmogus skatinamas rėkti, draskytis, voliotis ant žemės.

Per centrą mes tiesiog bėgte prabėgome, Yogendra neleisdavo net atgal atsisukti, o kad negalima fotografuoti įspėjo dar neįžengus į teritoriją. "Duosiu tau labai labai gražių nuotraukų. - pažadėjo jis. - Supranti, kai kurie čia esantys žmonės užima aukštas pareigas ir nenori būti trikdomi."

Apsilankėme vadinamojoje Auditorijoje - šešių aukštų piramidės formos pastate, pastatytame jau po Ošo mirties - 2003-aisiais. Joje susirenkama vakaro meditacijai.

Nuėjome į centro knygyną - čia parduodamos įvairiomis kalbomis leidžiamos knygos, žurnalai, garso įrašai ir įvairi atributika. Ošo yra išleidęs pusantro šimto knygų (parašęs nėra nė vienos, išleistos knygos yra iššifruotos iš jo paliktų garso įrašų). Yogendra gyrėsi, kad kasmet parduodama vis daugiau knygų, pavyzdžiui, praėjusiais metais pardavimai išaugo daugiau nei per pusę, tačiau kai paklausiau, kam skiria gautus pinigus, pyktelėjo: "Kaip žurnalistė turėtum žinoti, kad knygų leidyba pelno neneša".

Apskritai, kai paklausdavau ko nors, į ką Yogendra nenorėdavo atsakyti, arba labai piktai pasižiūrėdavo ir neatsakydavo nieko, arba griebdavo man už rankos ir sakydavo - "Žiūrėk, žiūrėk, argi nenuostabus vaizdas? Pažiūrėk, kaip Ošo mylėjo gamtą: net baseino siena išvingiuota kreivai, kad tik nereikėtų nukirsti ne vieno medžio."

Po kurio laiko Yogendra, pavargęs nuo "nepatogių" klausimų, paskelbė, kad dabar pietų metas, kad jis turi eiti valgyti, o aš iš centro turiu išeiti, nes nesu atlikusi AIDS testo. Nusistebėjau, juk AIDS neplinta per maistą. "Ne, tu turi išeiti, tačiau gali ateiti už valandos", - pakartojo atstovas spaudai.

Kai atėjau už valandos, savo pašnekovo pralaukiau gerą pusvalandį. Jis taip ir nepasirodė. Vietoje jo pasirodė jauna mergina. Pasiteiravusi ko laukiu, ji perdavė man kompaktinį diską su nuotraukomis ir pasakė, kad Yogendra turėjo skubiai išvykti.

Visame pasaulyje šiuo metu veikia apie tris šimtai Ošo centrų. Lietuvoje veikia bent penkios jo sekėjų grupės. Pernai Lietuvos Teisingumo ministerija atsisakė registruoti Ošo judėjimą kaip religinę bendriją, motyvuodami tuo, kad jis neatitinka religinės bendruomenės sampratos ir jo veikla gali pažeisti įstatymus bei viešąją tvarką, tačiau Ošo judėjimo atstovai kreipėsi į teismą ir bylą laimėjo.

Ošo centras Lietuvoje
Me­di­ta­ci­jos meist­ras svamis Prem yra ly­de­ris nuo „Ojas“ pra­džios.
Paveikslėlis
Centro lyderis (meistras)
Prem
Prem (Dr. Me­čis­lo­vas Vrub­liaus­kas) gi­mė 1950 m. Pa­al­sio km., Ra­sei­nių raj., 1971 m. bai­gė Kau­no po­li­tech­ni­kos ins­ti­tu­tą, 1987 m. ap­si­gy­nė tech­ni­kos dakt­ar­o di­ser­ta­ci­ją ir nuo tų pa­čių me­tų Vil­niaus uni­ver­si­te­te pra­dė­jo ty­ri­nėti re­gi­mą­jį su­vo­ki­mą. Prem 1993 m. pa­li­ko Vil­niaus uni­ver­si­te­tą ir vi­siš­kai at­si­da­vė dva­si­nei ir me­di­ta­ci­nei veik­lai. Už­au­gi­no tris duk­ras.

Prem – dva­si­os ieško­to­jas nuo 1980 m., nuo 1987 m. buvo klu­bo „Dia­lo­gas“ va­do­vas, ak­ty­viai da­ly­vau­ja Lie­tu­vos dva­si­nia­me at­gi­mi­me, pa­si­sa­ko įvai­rio­se Lie­tu­vos ra­di­jo ir te­le­vi­zi­jos lai­do­se, ezo­te­ri­nė­se kon­fe­ren­ci­jo­se, skai­to pa­skai­tas, ra­šo straips­nius, ve­da me­di­ta­ci­nius prak­ti­ku­mus, ver­čia kny­gas, ku­ria fil­mus, me­di­ta­ci­jas. Prem nuo 1992 m. yra pir­mas Ošo san­ja­si­nas Li

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Ket Spa 06, 2005 11:40 am
Aprašymas WWW
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 17 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007