Peržiūrėti neatsakytus pranešimus | Peržiūrėti aktyvias temas Dabar yra Ket Lap 21, 2019 10:57 pm



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 17 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas
Moterys ir religija 
Autorius Žinutė
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1630
Miestas: Vilnius
Standartinė Moterys ir religija
Moterys ir religija

Antra dalis: iššūkis tradicijoms

Kuomet žvelgiame į moterų dalyvavimą šiuolaikinėje religinėje scenoje, matome gausybę joms prieinamų elgesio alternatyvų, arba iššūkių, kurių kiekvienas turi savo šalininkus bei precedentus, yra praktikuojami ir vystomi. Galima išskirti tris pagrindinius moterų atsako jų ryšio su religija atžvilgiu rūšis.
Pirmiausia kalbėsime apie tradicijas atitinkantį atsaką. Čia susiduriame su dviem pagrindiniais elgesio tipais: 1. Žemesnis moters religinis vaidmuo, palaikantis dar Naujajame testamente išsakytą raginimą moterims “būti tyliomis” bažnyčioje ir vengti religinės valdžios vyrų atžvilgiu; ir 2. Specializuoti religiniai moterų vaidmenys, kuriuos geriausiai iliustruoja Romos katalikų bažnyčios moterų vienuolių ordinai.
Antrasis - tradicijas reformuojantis atsakas, kuriame dera tiek stiprus sąryšis su religinėmis institucijomis, tiek reikšmingų permainų (reformacijos) tradiciniuose moterų vaidmenyse bei funkcijose siekis. Čia išsiskiria du pagrindiniai judėjimai. Pirmasis - judėjimas už moterų galimybę tapti dvasininkėmis; antrasis - “radikalaus nuolankumo” idėja, kuri siekia keisti tradicinius moterų vaidmenis, tačiau negriaunant bažnyčių ir neišstumiant moterų iš senųjų religinių institucijų.
Trečiasis - revoliucinis atsakas, siekiantis keisti pačią religijos esmę. Čia pastebimos dvi svarbiausios tendencijos: pirmoji - “masinis pasitraukimas” iš tradicinių religinių institucijų; antroji - moterų viršenybės skelbimas, vyro dominavimo religiniuose dalykuose neigimas per raganavimo ir kerėjimo praktikų bei tikėjimų atgaivinimą.

Tradiciniai atsakai

Tradicinių vaidmenų ir funkcijų laikymasis - labiausiai paplitęs ir remiamas moterų ir religijos santykis. Papročių ir įpročių inercijos, o gal ir kitų veiksnių dėka daugybė moterų ir šiandien save išreiškia ir pasiekia pasitenkinimą tuo religinės saviraiškos būdu, kurį įtvirtino ilgalaikės tradicijos.
Pirmoje straipsnio dalyje kalbėjome apie moterų vienuolių ordinus. Struktūros, per kurią moterys galėjo atlikti išskirtinai “moteriškas” užduotis - tokias kaip auklėjimas ir ligonių slaugymas, rūpinimasis vargšais ir stokojančiais, jaunuolių mokymas mokyklose, - leido tikslingai ir konstruktyviai panaudoti moterų įgūdžius bei energiją, o tuo pačiu nekėlė grėsmės įsitvirtinusiai religinei patriarchijai.
Pirmosios celibate gyvenančių moterų bendruomenės atsirado jau II a.p.Kr., o ketvirtame amžiuje susiformavo moterų ir vyrų vienuolynai. Tiek vyrų, tiek moterų vienuoliški ordinai sparčiai plito. Moterų vienuolių ordinai sukūrė mokymosi, darbo bei atsidavimo namus, kurie rėmėsi įvairiapusiu trijų universalių dorybių - skaistybės, neturto bei paklusnumo - tobulinimu.
Ordinai kūrėsi visame pasaulyje. Romos katalikų bažnyčioje, o gerokai vėliau - ir kai kuriuose protestantų tikėjimuose vienuolystė tapo jaunų moterų tikslu, kurį labai vertino tiek pačios moterys, tiek jų tikėjimo broliai. 1964 metais vien Romos katalikų bažnyčioje buvo daugiau nei vienas milijonas vienuolių. Milijonams moterų celibatu, skurdu, paklusnumu pažymėtas vienuolės gyvenimas buvo tinkamiausias moters religinis kelias. Nors šiandien į vienuolių ordinus stojančių moterų skaičius mažėja, tačiau šis kelias išlieka reikšmingas.
Kitas tradicinis religinis moterų vaidmuo - antraplanė pozicija religinėje veikloje. Pavyzdžiui, daugumoje krikščioniškų tikėjimų moterys neturi sprendimo teisės religiniuose susirinkimuose, sakykla joms uždrausta, o negausios religinės veiklos apsiriboja sekmadieniniais pietumis ir prieškalėdine muge. Šis “tik vyrams” arba “pirmenybė vyrams” modelis būdingas visoms didžiosioms pasaulio religijoms. Ir jis neišnyko. Daugybė moterų iki šiol prisiima šiuos žemesnius vaidmenis bei pozicijas, laikydamos, jog jie yra tinkami ir nulemti aukštesnės valios. Šiems tradiciniams požiūriams metami iššūkiai bei gausybė alternatyvių moters religinio vaidmens sampratų, kurias praktiškai taiko vis daugiau moterų, tuo pat metu lemia tradicinių religinių moterų vaidmenų rėmimą ir propagavimą.

Reformuojantys atsakai

Pažymėtini du būdai, kuriais moterys, siekdamos išlikti tradicinėse religinėse organizacijose bei palaikyti tradicinius jų modelius, kartu bando atnešti į jas pokyčių ir naujovių. Reformacinį atsaką atstovauja kiekviena moteris, kuri siekia pakeisti vietinės kongregacijos taisykles, draudžiančias moterims turėti balso teisę bendruomenės reikalų sprendime, patarnauti bažnyčioje arba pagelbėti oficialios garbinimo ceremonijos metu aiškiai matomu ir suvokiamu būdu; kuri agituoja savo tikėjimo grupės narius pakeisti savo požiūrį į abortus arba gimimų kontrolę ir pan.

Moterų įšventinimo klausimas, nors ir ne visiškai naujas, istoriniu požiūriu atsirado palyginti neseniai. Amerikoje pirmoji dvasininkė moteris - Antoinette Brown įšventinta 1856 metais. Tačiau išties tik šiame amžiuje, tiksliau - jo pabaigoje moterų įšventinimas į dvasininkes tapo priimtinu didesniam religinių grupių skaičiui.

Moterų įšventinimo klausimo atsiradimas yra socialinio pobūdžio. Devynioliktame amžiuje, dalyvaudamos judėjime prieš vergovę, moterys pamatė, kad nors jų vadovavimas ir oratorystė dažnai buvo entuziastingai palaikomi, savo idėjų skleidimui jos negalėjo naudotis nei sakyklomis, nei bažnyčių pakylomis, o tai kėlė tiek jų sąmoningumo lygį, tiek pasipiktinimą. Kuomet devyniolikto amžiaus pabaigoje - dvidešimto pradžioje feminizmas įgijo vis didesnę galią, kai kurios religinės grupės pamatė moterų religinio vaidmens ribotumą ir leido moterims tapti dvasininkėmis ir vadovauti bažnyčioms. Tačiau dažniau moterys tapdavo ne oficialiomis įteisintų tikėjimų dvasininkėmis, o charizmatinių savybių turinčiomis religinėmis vadovėmis, suburiančiomis vietinius pasekėjus (ypač miestuose) į sektas. Daugelis didžiųjų religinių grupių nepritaria moterų įšventinimo į dvasininkes idėjai, nors net tokios stiprios religinės patriarchijos kaip Romos katalikų bažnyčia pradeda diskusijas šia tema.
Kalbant apie dvasininkes moteris, galima išskirti keletą JAV mokslininkų studijose atskleistų faktų. Pirma, įšventintų į dvasininkes moterų yra palyginus labai nedaug. Antra, ir tuose tikėjimuose, kurie leidžia moterims būti dvasininkėmis, moterų vadovaujamos parapijos yra gana nedidelės. Gali būti, kad taip pasireiškia tendencija atskirti ar izoliuoti moterišką dvasininkiją, sukuriant joms specializuotus vaidmenis, tokius kaip vadovavimas dvasiniam universitetinių miestelių gyvenimui ar įvairių pareigų administracinėse ir biurokratinėse religinių grupių struktūrose atlikimas. Kitas paaiškinimas - tai, jog parapijų dvasininkų vaidmenys taip ilgai priklausė tik vyrams, jog moterims būtų sudėtinga užimti šias vietas, jei nebūtų nors kiek pakeistas jų apibrėžimas. Trečia, akivaizdu, jog kuomet moteriai leista būti dvasininke ir vadovauti parapijai, žmonės paprastai jos veiklą vertina patenkinamai, nors gana didelė parapijiečių dalis mano, jog pirmenybę jie suteiktų davinininkui vyrui, ar netgi teigia, kad jų dvasininkė moteris yra tiesiog retas sėkmingas atsitiktinumas - ypatingų gabumų turinti moteris.

Kitas požiūris, vadinamas “radikaliu nuolankumu”, buvo suformuluotas teologės R.R.Ruether, pasisakančios už esamų struktūrų reformaciją, o ne jų išskaidymą ir sugriovimą. Ji pastebi, jog praeityje moterys bent iš dalies užėmė vadovaujančią poziciją, o tiek pasauliečių, tiek vienuolių moterų indėlis į bažnyčios gyvenimą buvo vertinamas. Vėliau, prasidėjus reformatoriškiems judėjimams, moterys galėjo užimti lyderių pozicijas, kadangi pati judėjimų prigimtis buvo abejonė tradiciniais šeimos, religinės organizacijos bei pačios visuomenės lūkesčiais ir modeliais. Ruether kalba apie lyderius, kurie “turi dovaną”, o ne tuos, kuriems valdžią suteikia tradiciniai institutai. Naujos religinės grupės suteikė moterims daugiau galimybių, kadangi “Šventosios Dvasios dovanomis” galėjo būti apdovanojamas kiekvienas, nesvarbu, vyras ar moteris. Autorė daro išvadą, kad moterys turėtų vadovautis šiais istoriniais pavyzdžiais bei modeliais tam, jog gintų savo dabartinį judėjimą religiniuose institutuose, siekiant “atkurti ir išplėsti šiandieninės bažnyčios viziją bei gyvenimą”.

Revoliuciniai atsakai

Tarp daugybės pasiūlymų, kaip spręsti tradiciškai žemesnių moterų vaidmenų ir statusų didžiosiose pasaulio religijose (ypatingai krikščionybėje) problemą, išskirsime dvi reikšmingas “revoliucines” pasirinkimo galimybes: kvietimą į “masinį religinį pasitraukimą” bei grįžimą prie raganystės.
Kalbant apie pirmąjį pasirinkimą, remsimės Mary Daly idėjomis. Ji pateikia masinio pasitraukimo iš institucijos idėją - atsukti nugarą senosioms struktūroms bei taisyklėms ir leistis ieškoti kažko naujo. Ji kalba apie moteris, kuriančias naują bendruomenę, kadangi jas sieja seserystė. Ši seserystė sujungia daugybę savybių, lemiančių pasitraukimą, kuris savo ruožtu griauna lyčių stereotipizavimą, kuria naują Dievo apibrėžimą bei stabdo patriarchalinės religijos veikimą. Ši tendencija yra antibažnytinė, kadangi bažnyčia, kaip institucija, išlieka seksistinė ir neatsiejama nuo patriarchalinių religijos sampratų. Tačiau pasitraukimas tuo pačiu kuria naują bažnyčią, kadangi jo pasėkoje formuojasi bendruomenė, kurios misija - mesti iššūkį iškraipytai, lyčių atžvilgiu “nesubalansuotai” visuomenei, ir tampa reikšminga jėga, kuriančia naują realybės suvokimą.

Kitas revoliucinis požiūris į moterų ir religijos santykį yra aptariamas Naomi Goldberg darbuose. Ji abejoja, ar moterys galėtų ir turėtų atstovauti vyrišką Dievą. Ji tai laiko neįveikiamu neatitikimu, ir senos problemos - moterų subordinacijos tiek religinėje, tiek kitose gyvenimo sferose - sprendimo būdu laiko raganystės atgaivinimą. Raganystė apverčia aukštyn kojomis tradicines istorines religijas. Čia moteris laikoma aukštesne; deivės yra vertinamos aukščiau, pasižymi didesniu prestižu bei jėga, nei dievai. Raganystė reiškia radikalų atotrūkį nuo religijos, kuri remiasi “kitu” - Dievu arba kita antgamtine jėga ar galia, slypinčia kažkur anapus. Raganystė dievybę atranda “viduje” - ji siūlo viduje slypinčią dievybę, kuri pakeistų bet kurią ir kartu visas tradicines religines sistemas ir išraiškas.

Apibendrinat galima teigia, jog visame pasaulyje reiškėsi ir šiandien išlieka tendencija moterį traktuoti arba kaip daug geresnę, arba kaip daug blogesnę, nei vyras, darant prielaidą, jog tik vyras pasižymi normaliu, “vidutiniu” žmogiškumu. Taigi moteris buvo arba statoma ant tyrumo, žavesio, skaistybės pjedestalo, arba smerkiama kaip piktoji ragana, suvedžiojanti sirena arba klastinga nusidėjėlė. Tačiau niekuomet istorijoje moterys nebuvo lygiateisėmis žmonijos narėmis, kurių socialines bei religines pareigas nulemtų jų sugebėjimai, o ne lytis.

Paruošta pagal Johnstone R.L. Religion in Society: A Sociology of Religion. - Prentice Hall, 1988 sociumo.lt medž.

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Ant Lap 22, 2005 9:52 pm
Aprašymas WWW
Standartinė Re: Moterys ir religija
Leiskite sužinoti, kokią vietą religijoje ir gyvenime šiandienos lietuvei moteriai priskirtumėte būtent jūs pagal savo asmeninę pasaulėžiūrą.


Šeš Sau 14, 2006 12:34 am
forumo burtininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Šeš Geg 14, 2005 10:42 am
Pranešimai: 304
Miestas: Buvusi sostinė
Standartinė 
Asmeninė pasaulėžiūra nėra bendruomenės bendra pozicija, o gyvenime tai moteris buvo ir bus gimdytoja, o vyras pradedantis gyvybę. Į moterį buvo žiūrima iš neigiamos pusės dar ir dėl kas mėnęsį pasikartojančių mėnesinių, kurias laikė nešvarumo požymiu.
Remiantis straipsniu negalima atsakyti į šį jūsų klausimą, nes tai daugiau krikščioniškas skirstymas. O jūs kur save priskirtumėt (pagal straipsnį), ar tradicinėms ar revoliucinėms (raganynui)?

_________________
Tiesa, kaip šešėlis po tavo kojom...
Aš esu, vadinasi tu gyvas<:)


Šeš Sau 14, 2006 1:21 am
Aprašymas
Standartinė atvirai
Mano vyras tai mane priskiria raganynui.Dėl to ir myli,ir muša(juokais).
Jeigu rimtai,tai tik idealioje(geranoriškoje,šviesioje,dvasingoje)visuomenėje moterys būtų lygiavertėmis jos narėmis,o jų(kaip ir vyrų)socialines ir religines pareigas(religija būtų universali)nulemtų jų įgimti dvasiniai sugebėjimai,bet ne lytis.Juk žmonės-ne primatai,kur vadovauja stipriausias patinas...
O kas čia tokio,kad paklausiau ne visai į temą-labai smalsu,kokia balto 'Baltojo"baltiška nuomonė.Panorėjau ir paklausiau-dar ne to galėčiau paklausti...


Pir Sau 16, 2006 10:25 pm
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1630
Miestas: Vilnius
Standartinė Re: Moterys ir religija
Gelezine_Gyvate rašė:
Leiskite sužinoti, kokią vietą religijoje ir gyvenime šiandienos lietuvei moteriai priskirtumėte būtent jūs pagal savo asmeninę pasaulėžiūrą.


Per platus klausimas, nes neaišku kurioje religijoje? Ir kodėl jai reikia skirti vietą? Po saule visiems vietos pakankamai. Dabar ne viduramžiai ir niekas nebekūrena šventos ugnies, o eina į bažnyčią. Tai kas liečia bažnyčią mano nuomonė nebereikalinga, kas liečia gyvenimą, tai nesupratau klausimo?
Jei kalbėti apie asmeninę pasaulėžiūrą, tai ji yra subjektyvi, nenukreipta į ko nors valdymą (ar nurodinėjimą) kitiems ką ir kaip daryti. Man religija sunkiai priimtina dėl dogmatizmo, greičiau priimtinas tikėjimas, kuris remiasi asmeniniu tobulėjimu.
Jei patikslintumėte ką konkrečiai norėjote sužinoti, gal atsakyčiau tiksliau. Atleiskite, kad nesuprantu klausimo :roll:

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Ant Sau 17, 2006 1:02 am
Aprašymas WWW
Standartinė 
Gudraujat...Klausimas tame,kokią vietą moteriai,pagal senąjį baltų tikėjimą,kuriuo remiatės,skiriate savo rato moterims.Negi įmanoma gyventi dvigubą gyvenima-ryte vienoks,vakare jau kitoks žmogus.Tai kaip čia dabar, jūs ir Šventos ugnies nekūrenate?O apie bažnyčią gi ir užuominos nebuvo-kam reikalingos jos dogmos mąstančiam,dvasinio tobulėjimo keliu einančiam žmogui.Ar savo pasaulėžiūra nesiremiate,vesdamas savo mokytiniams seminarus?Klausiu,nes mąstau apie stojimą į"Darnos"mokyklą.Tik jau nesakykit, kad kai įstosiu,tai ir sužinosiu!


Ant Sau 17, 2006 10:46 pm
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1630
Miestas: Vilnius
Standartinė 
:lol: Prajuokinot :lol:
gudrauti, kokiais tikslais? Kas liečia "Darnos" mokyklą, tai klausimai atitinkamoje temoje. Kas liečia moteris
Cituoti:
kokią vietą moteriai,pagal senąjį baltų tikėjimą,kuriuo remiatės,skiriate savo rato moterims

tai pats klausimas yra keistas "kokią vietą skiriate?" Kuria prasme vietą, ar mokykloje, ar bendruomeninėje veikloje, ar apeigose, ar tai tik retorinis klausimas, nesusietas su vieta? Nesu senojo baltų tikėjimo išpažinėjas, nes nėra senojo tikėjimo, yra tik nauja interpretacija ir tęstinumas. Darnos mokymas vienas iš naujų, šiuolaikinių formų atstatyti nutrūkusius darnius ryšius. Kas liečia tas moteris, kurios bando eiti šiuo nauju keliu, tai reikia jų klausti, kaip jos jaučia savo vietą, kur jaučiasi "neįvertintos" ar priešingai. Kas liečia Šventą Ugnį materiale prasme, tai tokia vieta yra Telšiuose, privačiuose namuose Gedgaudo sodyboje. Bet tai nėra šventvietė, o asmeninis žmogaus pasiryžimas pabandyti kūrenti "senoviškai". Tačiau tam prireikė naujų, šiuolaikinių priemonių - dujų :)
Aš Šventą Ugnį kurenu širdyje. Ji tai priblėsta, tai vėl įsidega, priklauso nuo mano pastangų gyventi prasmingai. Kūrėjas man gimus uždegė, mano pareiga ją pakurstyti teigiamomis emocijomis, o neigiamomis išbandyti, kiek tvirtas tas mano tikėjimas Dievu ir jo Šviesa. Taip, per seminarus žmonės neša savo materialią ugnelę į KURONO šventyklą, bet iki ten nueiti ir ją išsaugoti, kad neužgestų, reikia vidinio tikėjimo ir žemiškų pastangų. Todėl klausimas apie moterų vietą ar padėtį man nėra aktualus, nes jokių tokių vietų specialiai niekas nekūrė, todėl ir nesuprantu ką norite sužinoti?

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Tre Sau 18, 2006 12:30 am
Aprašymas WWW
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė 
XXI amžių valdys moterys. Jų negelia GYVATĖS, jos turi šeštą pojūtį, jos mato daugiau ir myli stipriau.

(ant „Cosmopolitan“ viršelio, 1999 metai)

:lol:

_________________
Kaip danguje, taip ir žemėje


Tre Sau 18, 2006 4:19 pm
Aprašymas WWW
Standartinė 
Klausimas buvo aiškus ir tiesmukiškas,bet atsakymai rodo,kad vyrai mūsuose vis dar bijo moterų ir stengiasi jų vengti,klausimų-atsakymų atveju taip pat...
P.S.,Geležinė gyvatė-reliktinis Lietuvos gyvūnas,kitaip dar vadinama gluodenu.Kanda,jeigu labai paprašysi,bet ne mirtinai-priešnuodžiai nebūtini.Užpulta pameta uodegą,kuri ir vėl atauga...


Tre Sau 18, 2006 10:20 pm
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Į tiesmukišką klausimą, tiesmukai neatsakysim, tačiau viena mintis pakibo, kodėl moteris klausia apie vietą? Kada ją praradote ar dar nesuradote, o gal iš visur praveja ir ieškote kur saugiau susirangyti ir iš pasalos įkirsti? (juokauju :)) Matyt jums taip atrodo vyrų baimės, kurias patiriate dėl savo gruboko charakterio, kur vyrai, matyt, nenori veltis...
Koks klausimas, toks žmogaus vidaus turinys, šiuo atveju vietos problematika. Ar tai ir yra esmė ieškant darnos ne savyje, o darnos mokykloje?

_________________
Kaip danguje, taip ir žemėje


Ket Sau 19, 2006 12:02 am
Aprašymas WWW
Standartinė 
Taigi,mielieji vyrai,į vietą vienokią ar kitokią jūs mus,moteris,visada vienaip ar kitaip statėte ir tebestatote.Ir nereikia toli pavyzdžių ieškoti,užtenka prisiminti lietuvių literatūrą,kad ir mokyklinį kursą,bei krašto istoriją.Ir čia,dabar jūs nurodote bobai(tradicinis pavadinimas)jos vietą,kad tyliai užpečky tupėtų ir jums,vyrams,tobulėti nekliudytų.Tobulėkite į sveikatą,ištobulėkite ir atsikratykite liguisto jautrumo sau ir tepadeda jums Dievas


Ket Sau 19, 2006 9:08 pm
forumo burtininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Šeš Geg 14, 2005 10:42 am
Pranešimai: 304
Miestas: Buvusi sostinė
Standartinė 
Be komentarų :lol: Įdomu, negi ir kitos forumo dalyvės taip pat mąsto?

_________________
Tiesa, kaip šešėlis po tavo kojom...
Aš esu, vadinasi tu gyvas<:)


Ket Sau 19, 2006 10:47 pm
Aprašymas
Seniūnas (-ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ant Gru 06, 2005 8:38 pm
Pranešimai: 114
Miestas: Raseiniai- Londonas
Standartinė 
Juokinga darosi... :roll: :lol: Tikrai be komentaru, Šešėli! :? Bet tikiuos tikrai nemanot, kad kitos dalyvės panašiai mano.
Geležine Gyvate, ar nemanot, kad dažnai moterys pačios leidžia save į kažkokią vietą būti pastatomos arba pačios save ten pasistato?

_________________
Mylėdama mokausi.


Ket Sau 19, 2006 11:13 pm
Aprašymas
Paslapčių ieškotojas (-a)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Šeš Bal 16, 2005 6:35 pm
Pranešimai: 203
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Gelezine_Gyvate, man atrodo per ilgai užpečky užsitupėjai :D išlįsk.... ir tikrai atrasi daug įdomių ir gražių dalykų sau ir kitiems :wink: :)

_________________
Gyventi čia ir dabar


Pen Sau 20, 2006 12:19 pm
Aprašymas
Svetys

Užsiregistravo: Ket Sau 19, 2006 5:42 pm
Pranešimai: 7
Miestas: Vilnius
Standartinė Re: Moterys ir religija
Sakyčiau, kad ne tiek be komentarų, kiek be atsakymų :wink:

Gelezine_Gyvate rašė:
Leiskite sužinoti, kokią vietą religijoje ir gyvenime šiandienos lietuvei moteriai priskirtumėte būtent jūs pagal savo asmeninę pasaulėžiūrą.



Geležine_Gyvate, pagal savo asmeninę pasaulėžiūrą sakau taip: vien jau dėl to, kad jos yra labiau talentingos, niekam tikęs bus atsakymas, pagrįstas statistika. Religijoje jos yra lygios, bet skirtingos. Gyvenime jos yra šiek tiek nedėkingoje padėtyje dažniau. Sako "gyvename vyriškame pasaulyje" :) .


Ant Sau 24, 2006 2:47 pm
Aprašymas
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 17 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007