Peržiūrėti neatsakytus pranešimus | Peržiūrėti aktyvias temas Dabar yra Ket Kov 28, 2024 12:47 pm



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 29 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2
Kodel negalima melstis už piktąsias dvasias ? 
Autorius Žinutė
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1634
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Grįžtant prie dvasių temos. Keletas intarpų iš G.Beresnevičiaus straipsnio (mantikos skyriuje visas straipsnis):

Cituoti:
Nėr kur dūšelei dėcis,
Nėr kur griešnykei dėcis.
Ana puolė sauson mendrėn,
Ty išbuvo trajus metus.
Kap suvėjo traji metai,
Ir išėjo skandus lietus.
Ir papūtė šiaurus vėjas,
Ir nulaužė o tų mendrį,
O tų mendrį išdžiūvėlį.
Nėr kur dūšelei dėcis
Nėr kur griešnykei dėcis –
Ana puolė apušėlėn,
Ty išbuvo trajus metus.
Kap suvėjo traji metai,
Ir išėjo skandus lietus,
Ir papūtė šiauras vėjas,
Ir nulaužė apušėlį,
Nėr kur dūšelei dėcis,
Nėr kur griešnykei dėcis –
Ana puolė kelevertėn,
Ty išbuvo trajus metus.
Ar kas ajo, kas važiavo,
Per tų dūšelį griešnykį:
Kap suvėjo traji metai
Ir atėjo aniuolėliai:
– Kelkis, dūšia, negulėkia,
Aik, dūšela, bažnyčėlon,
Bus ta visa giminėlė,
Turės mišių pirmucinį.

(TD IV, 133–134)

Taigi archaizmai stiprūs, ir galima net įtarti, kad kalbama apie metempsichozės, sielų keliavimo atvejį. Trejus metus mirusiojo vėlė praleidžia nendrėje, trejus epušėje, trejus kelevertėje, – tik po šio devynerių metų ciklo ateina angelai, kviečiantys ją į „pirmucines mišias", kur žadamas visų giminių dalyvavimas ir jai, atrodo, pavyks iš šio pasaulio išeiti. Visa „anachroniškai" atrodanti giesmė išties yra vieniša, nors esama ir kai kurių ją atkartojančių nuotrupų, plg.: „Guli dūšia kaleime: / Kas važiavo, mani trynė, / O kas ėjo mani mynė" (LTR 3559 /10/). Matome, kad pastarosios vėlės „kalėjimas" ir skundas iš kelio gelmės pats savaime nėra suprantamas, tačiau visas dainos kontekstas pateikia jau pilnesnį vaizdą. Tai ne metempsichozė klasikine prasme, nes siela šiuo atveju turi atgimti naujame kūne (tiesa, jam žuvus turi ieškoti kito atgimimo objekto). Šioje giesmėje tiesiog matome „dūšią be vietos", kuri kažkur privalo prisiglausti. Devynerių metų ciklas neaiškus, bet galbūt dalykas ir autentiškas – tik jo kita lietuviška medžiaga kol kas patvirtinti negalime, nes dažniausiai susiduriame arba su vienų metų ciklu, arba su „metų skaičiaus" mitologema. Trumpai ties šiuo klausimu apsistosime.

Jono Basanavičiaus knygoje „Iš gyvenimo lietuviškų vėlių bei velnių", kurioje skelbiama medžiaga surinkta XIX a. pab. Suvalkijoje ir Lietuvos vakarinėje dalyje, kalbama apie vėles, Visų šventųjų naktį ar per „Žaliąjį Četvergą" susirenkančias bažnyčion išklausyti mišių. Tuo metu paleidžiamos ir skaistyklos vėlės, matomos tais metais mirusiųjų vėlės, besiklausančios mišių; po jų jos pradingsta (BTB VII 210–214). Vienos dvasregės pasakojimu, ji matydavusi Kalėdų laiku mirusio žmogaus vėlę, kuri dar pasirodydavusi namie iki „Žaliojo Četvergo", t. y. Didžiojo Ketvirtadienio prieš Velykas. Pasak tos dvasregės, „po numirimo kožnasis dar iki žaliojo četvergo saviškius lanko, ale po šitos dienos ant visados atsisveikina" (BTB VII 207) ir šitos „pirmąsias" ar „paskutines" mišias lankančios vėlės, matyt, yra tos, kurios tais metais mirė, o per Žaliąjį Ketvirtadienį su visais per tą metų ciklą dar šalia gyvųjų besilaikančiais mirusiaisiais iškeliauja į aną pasaulį galutinai. Tą pasakojimą papildo jau retas dvasregių aiškinimas, kad mirusiųjų dvasios tol iki žmonių sukinėjasi, kol iš tos giminės miršta kitas asmuo (BTB VII 207) – tai irgi gali būti reliktinis tikėjimas, kuris gal paaiškintų devynerių metų ciklą. Tačiau visa šios klaidžiojančios vėlės skundo esmė greičiausiai nurodo, kad tai yra tiesiog skaistyklos siela, kuri iki jai paskirto laiko turi kažkur įsikūnyti – tokių tikėjimų apstu, ir juose nusakomos vietos, kur tokia atgailaujanti skaistyklos vėlė turi pralaukti jai skirtą laiką: „Dūšios čion jau ant žemės už nusidėjimus kankinasi: vienos paverstos į visokius gyvulius, medžius, akmenis ir t. t.; kitos vėl, sako, tupinčios kur girgždančiame medyje, ošiančioj upėj ir t. t."; „Dūšaitės kenč čysčių kur po slanksniu, ugniakuryj, vandenyj", medžiuose (BTB VII 117, 119– 122 ir kt.). Mūsų apžvelgiamoje dainoje kaip tik ir matome tokią „čysčiaus dūšią", kuri kęsdama žemėje įsikūnija į nendrę ar epušę, bet turi bėdų dėl buveinės – trapiam augalui nulūžus, turi ją keisti. Po to, atgailaudama kelyje, visų minama ir visų važinėjama, ji, matyt, tas savo kaltes atperka ir pakviečiama su visa gimine (tikriausiai giminės mirusiaisiais) į „pirmucines mišias" – tai tos pačios Žaliojo Ketvirtadienio mišios, po kurių iškeliaujama dangun. .

Čia pateiktas gan archaiškas baltiškas tikėjimas apie vėlių metempsichozę (persikūnijimus). Aiškiai pasaulėžiūroje pateikta apie devintainę sistemą, kuri būdinga baltams. Tai vėlės virsmo kelias, bei nurodyta, kada už jas galima melstis, kad pakiltų į Dausas. Dainoje sakoma, kad vėlė yra griešnykė (nuodėminga), todėl turi persikūnyti, taip apsivalydama nuo nuodėmės. Čia daug įdomių dalykų. Tie persikūnijimai tarsi evoliucijos grandinė. Tarsi žmogus vėl turi pereiti evoliucijos keliu, kad galėtų atitrūkti nuo Žemės.

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Pir Gru 17, 2007 12:02 am
Aprašymas WWW
senbuvis(ė)

Užsiregistravo: Tre Kov 14, 2007 4:18 pm
Pranešimai: 57
Miestas: Kaunas
Standartinė 
Cituoti:
Šios dvasios arba kitaip neigiami energetiniai dariniai dažniausiai renkasi ten, kur išspinduliuojama grubi energijos rūšis, tokia kaip yranti organika, visokie pūvantys ar senstantys ir yrantys organiniai objektai ar subjektai. Todėl pelkėse, senuose mediniuose pastatuose yra begalės tokios energijos


Nedidelis pastebėjimas: pelkėse pūvimo procesai kaip tik lėtesni, mat pelkių dirva rūgšti, skaidytojai nesugeba gyventi rūgščioje terpėje, visos organinės medžiagos sandeliuojasi (pvz susidaro durpės). Taip išeitų, kad ir Q ten mažiau, negu pvz. miško paklotėje. Tai ir minimos laumės gyvena ten dėl kažko kito :) Galbūt ten jos kaip tik randa laikiną ramybę žemės paviršiuje. . .

_________________
Siūlai siūlai susivykit


Ket Sau 03, 2008 4:28 pm
Aprašymas
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1634
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Varvaras rašė:
... pelkėse pūvimo procesai kaip tik lėtesni, mat pelkių dirva rūgšti, skaidytojai nesugeba gyventi rūgščioje terpėje, visos organinės medžiagos sandeliuojasi (pvz susidaro durpės). Taip išeitų, kad ir Q ten mažiau, negu pvz. miško paklotėje. Tai ir minimos laumės gyvena ten dėl kažko kito :) Galbūt ten jos kaip tik randa laikiną ramybę žemės paviršiuje. . .

Yra toks reiškinys, kaip žaltvykslės. Jei tai metano dariniai, tai toks reiškinys dažniausiai būna pelkėse. Metanas yra irimo procesas. Neteigiu, kad tai tas pats, kaip šiukšlyne. Žaltvykslės buvo siejamos su neigiamais dariniais, turinčiais savo dvasinę substanciją. Ne viskas yra taip paprasta, kaip atrodo. Nors protas visada siekia viską paaiškinti jam žinomais metodais arba informacija. Bet kažkodėl dvasiniai dariniai neišnyko kartu su ateizmu. Jei tai tik mūsų psichikos reiškinys, tai kam tada mes rūpinamės mirusiaisiais, pakasei ar išmetei į šiukšlyną ir jokių problemų. Tačiau žmogus ir skiriasi nuo kitų gyvūnų tuo, kad rūpinasi ne materialia žmogaus būtim.

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Ket Sau 03, 2008 6:18 pm
Aprašymas WWW
senbuvis(ė)

Užsiregistravo: Tre Kov 14, 2007 4:18 pm
Pranešimai: 57
Miestas: Kaunas
Standartinė 
Na tai pritariu, jeigu dvasinės būtybės pasireškia materialioje gamtoje, jos turi būti sudarytos iš materialių elementų. Klausimas matyt toks, kuriomis medžiagomis joms patogiausia manipuliuoti. Nebent žmogus jas regi gilesniu (trečiosios akies?) matymu.. :?:

_________________
Siūlai siūlai susivykit


Pen Sau 04, 2008 2:28 pm
Aprašymas
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Varvaras rašė:
Nebent žmogus jas regi gilesniu (trečiosios akies?) matymu.. :?:

Tai jau bus kita tema. Per Discovery kanalą (nemanau, kad tai šarlataninė laida) vakar rodė piktosios dvasios pasireiškimus Konektikute paranormaliu reiškiniu namuose. Klaikoka. Įdomu tai, kad dvasia neturi jokios materialios substancijos, tačiau ji neaiškiu būdu sugeba judinti bet kokius daiktus, savaime uždegti bet ką, išpūsti nepripučiamą spyruoklinį čiužinį. Dvasia per 5 etapus užpuolą dvasiškai pažeidžiamą ir nusilpusį žmogų. Galų gale niekas nepadėjo, jokie paranormalių reiškinių tyrinėtojai ar mokslininkai. Tik iš Vatikano atsiustas egzorcistas malda sugeba blogį išvaryti iš to namo ir iš žmogaus. Taigi, blogis nematerialus, jis tik pasinaudoja bet kuria materialia forma. Tačiau į stiprų, dvasiškai atsparų žmogų ji negali įeiti, kol nenugali jo valios ir neįvaro tiek baimės, kad žmogus nusilpsta ir nebepasitiki savo valia ir jėgomis (taip pat tą, kurio tikėjimas nusilpsta).

_________________
Kaip danguje, taip ir žemėje


Šeš Sau 05, 2008 12:23 am
Aprašymas WWW
senbuvis(ė)

Užsiregistravo: Tre Kov 14, 2007 4:18 pm
Pranešimai: 57
Miestas: Kaunas
Standartinė 
Taip, tai čia kiekvienoj šaly tokių atvejų manau galima rasti. Neseniai įsigijau Vatikano egzorcisto Gabriele Amorth'o knygą "nauji egzorcisto pasakojimai" (čia tas pats kur Lolišvili tikrino ir patvirtino, kad ji turi Dievo Dovaną), galėsiu vėliau įmest į forumą įdomesnių pastraipų, turėtų tikti prie šios temos, tik gal reiktų pakeisti į "Piktosios Dvasios" ar kaip nors panašiai :)

_________________
Siūlai siūlai susivykit


Šeš Sau 05, 2008 2:05 pm
Aprašymas
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Varvaras rašė:
galėsiu vėliau įmest į forumą įdomesnių pastraipų, turėtų tikti prie šios temos, tik gal reiktų pakeisti į "Piktosios Dvasios" ar kaip nors panašiai :)

Geriau atidaryk tam kitą temą. Paskirk egzorcizmui.

_________________
Kaip danguje, taip ir žemėje


Šeš Sau 05, 2008 8:21 pm
Aprašymas WWW
Naujakurys(ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Spa 04, 2007 10:27 pm
Pranešimai: 34
Miestas: Vilnius
Standartinė 
BURTONIS rašė:
Taigi, blogis nematerialus, jis tik pasinaudoja bet kuria materialia forma. Tačiau į stiprų, dvasiškai atsparų žmogų ji negali įeiti, kol nenugali jo valios ir neįvaro tiek baimės, kad žmogus nusilpsta ir nebepasitiki savo valia ir jėgomis (taip pat tą, kurio tikėjimas nusilpsta).

Tai tiesa. tai pasakytina ne tik apie "blogasias dvasias", bet ir apie egzorcistus katalikų kunigus. Manau jie sugeba tvarkytis ne tik su besiblaškančiomis vėlėmis, bet ir nevalingais kitątikiais. Manau jie naudoja tam tikrus šamanius būdus, kad baltų pasaulėžiūros žmonės išnyktų...


Ant Sau 08, 2008 10:50 am
Aprašymas
senbuvis(ė)

Užsiregistravo: Tre Kov 14, 2007 4:18 pm
Pranešimai: 57
Miestas: Kaunas
Standartinė 
Cituoti:
Manau jie naudoja tam tikrus šamanius būdus, kad baltų pasaulėžiūros žmonės išnyktų...


Natūraliai kilo klausimas, Daugminai, iš kur pas jus toks požiūris ?
Kokie tie "šamaniai" būdai? Sutinku, kad egzorcistams tenka tiesiogiai pabendraut su demonais, prieš juos išvarant, bet tai tiek ir to šamanizmo pas juos :) Galų gale ir "baltų pasaulėžiūros žmonės" lieka neapibrėžta iki galo sąvoka, kiekvienas vis kitaip supranta (nebent priklauso žmonių grupei, bandančiai tą pasaulėžiūrą gaivint, bei remiasi bendrom idėjom). O beje ne visi bandantys nenusigrybauja, kas čia žino, ar be tvirto pagrindo neužšoksi ant kokio demonistinio reikalo...

_________________
Siūlai siūlai susivykit


Ant Sau 08, 2008 5:39 pm
Aprašymas
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1634
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Matai Varvarai, mes su Daugminu Nidoje per vėlių atėjimo į naujus kūnus apeigą susidūrėm su tuo pačiu reiškiniu, Daugminą vėlės čiupo už pakarpos, teko gelbėt. manau jis šneka iš savo patirties, ar ne taip Daugminai? Pasipasakok savo patirtį, ką tu ten jautei?

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Tre Sau 09, 2008 1:55 am
Aprašymas WWW
Naujakurys(ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Spa 04, 2007 10:27 pm
Pranešimai: 34
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Kažkodėl nelinkęs aš sureikšminti čiupimą už pakarpos ir gelbėjimą. Tai buvo apeigos vyksmo dalis, kuri manau ir turėjo vykti.
Tas gelbėjimas taip pat nebuvo visiškai gelbėjimas, - taip tiesiog reikėjo elgtis. Man asmeniškai buvo įdomesnis pats kontekstas, tai yra mūsų santykis su vėlėmis ir Dievais.
Svarbiausia yra suvokti kur tu esi ir kas tu esi. Jeigu apeigos vyksmo metu pradedi jaustis neįprastai, tai nereiškia, kad turi pradėti panikuoti ir bijoti. Tiesiog reikia įsimedituoti ir suvokti kas vyksta. Jeigu suvoki, tai ir pasielgi taip, kaip tuo metu reikia pasielgti.
O taip pat neiškirčiau pavienių baltų pasaulėžiūros žmonių. Į tai žiūriu kaip į reiškinį. Kitaip sakant esu tikras, kad katalikų bažnyžia nevertina pavienių romuvių, pagonių ar gamtmeldžių. Jiems žymiai svarbesnis yra baltų pasaulėžiūros atgimimo reiškinys, kuris jiems, kaip katalikams, labai pavojingas. todėl jie rengia šamaniškas atakas ne prieš kažkokius tai paveinius asmenis, o prieš baltų pasaulėžiūros atgimimo reiškinį apskritai...


Tre Sau 09, 2008 11:14 am
Aprašymas
Forumo krivis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1634
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Daugminas rašė:
..todėl jie rengia šamaniškas atakas ne prieš kažkokius tai paveinius asmenis, o prieš baltų pasaulėžiūros atgimimo reiškinį apskritai...

Manau visiškai nesigaudai, kas yra šamanizmas ir kas yra krikščioniška kontempliacija. Siūlau nusipirkti žurnalą "Liaudies kultūra" (berods gruodžio mėn., vėliau patikslinsiu), ten geras straipsnis apie šamanizmą ir kas tai yra. Analizė visokių šamanistinių apraiškų, lyginimas su indoeuropietišku šamanizmu ir t.t. Todėl nesutinku Daugminai su tavo formuluote. O dėl tavo nuogastavimų, tai labiau primena paranoja negu realius katalikų gebėjimus (išskyrus egzorcizmą) veikti maginiu būdu :)

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbkuronas/viewt ... 6d195205c3


Tre Sau 09, 2008 5:10 pm
Aprašymas WWW
Naujakurys(ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Spa 04, 2007 10:27 pm
Pranešimai: 34
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Žodį "šamanizmas" paminėjau tik dėl to, kad tinkamesnio nesugalvojau. Manau akivaizdus katalikų bažnyčios mėginimas pristabdyti baltų pasaulėžiūros atgimimą. Kokias tiksliai jie tam naudoja priemones, be administracinių politinių ir propogandinių, nežinau, tiesiog įvardijau tai kaip šamanizmu (gražiai skamba:-)).


Ket Sau 10, 2008 12:53 pm
Aprašymas
Svetainės adminas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Geg 21, 2004 12:37 pm
Pranešimai: 1178
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Daugminas rašė:
... nežinau, tiesiog įvardijau tai kaip šamanizmu (gražiai skamba:-)).

Prajuokinai :lol: Na jei tau gražiai skamba, tai vardan šventos muzikos tegu būna šamanizmas :lol: Matyt katalikai su ta šventa šamaniška muzika, parašyta kantičkomis ir išplovė baltams smegenis, o tai jau arčiau sektų veiklos :lol:
Beje, 2007 m. žurnalo numeris 5, autorė Eglė Aleknaitė "Indoeuropiečių šamanizmas: problema, interpretacijos, variacijos". tapačiame numeryje yra labai daug gerų straipsnių, vienas iš jų Dainiaus Razausko "Baltų religijos ir mitologijos tyrinėjimo prasmė" (Dainius dabar dėsto VU mitologiją vietoj G.Beresnevičiaus).

_________________
Kaip danguje, taip ir žemėje


Pen Sau 11, 2008 2:43 am
Aprašymas WWW
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 29 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 5 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007