PSICHOLOGIJOS IR PEDAGOGIKOS FORUMAS
http://baltai.lt/psichologija/

Naivioji(sveiko proto) psichologija
http://baltai.lt/psichologija/viewtopic.php?f=60&t=968
Puslapis 11

Autorius:  aušra [ Sek Vas 17, 2008 2:02 am ]
Pranešimo tema:  Naivioji(sveiko proto) psichologija

Reikia pagalbos ieškant medžiagos apie naiviąją (sveiko proto)psichologiją.Turimoje literatūroje neradau, o ir internete nepavyksta kažką daugiau aptikti. :(

Autorius:  Baltas [ Sek Vas 17, 2008 2:07 am ]
Pranešimo tema:  Re: Naivioji(sveiko proto) psichologija

aušra rašė:
Reikia pagalbos ieškant medžiagos apie naiviąją (sveiko proto)psichologiją.Turimoje literatūroje neradau, o ir internete nepavyksta kažką daugiau aptikti. :(

Gal galima plačiau? Neaišku ką turite galvoje?

Autorius:  aušra [ Sek Vas 17, 2008 3:02 am ]
Pranešimo tema: 

Reikia sampratos.Jos reikšmė formuojant individo elgesį ir požiūrius.Naiviosios psicologijos atmainos ir formos.Paslėptos(neeksplicitinės)naiviosios psichologijos pobūdžio.Jo reikšmė naiviosios psichologijos įsitikinimų pastovumui ir neprieinamumui kritikai.Naiviosios psichologijos funkcijos visuomenėje.Naiviosios ir mokslinės psichologijos santykis.Praktinė teisinė psichologija kaip naiviosios psicgologijos atmaina.Fundamentalioji atribucijos klaida kaip naiviosiso psichologios priežastingumo schema.

Autorius:  Baltas [ Sek Vas 17, 2008 5:06 pm ]
Pranešimo tema: 

Na ir užduotėlė :? Su šiais terminais neteko susidurti, teks pasiknaisioti spec. literatūroje.

Autorius:  aušra [ Pir Vas 18, 2008 12:58 am ]
Pranešimo tema: 

Baltas rašė:
Na ir užduotėlė :? Su šiais terminais neteko susidurti, teks pasiknaisioti spec. literatūroje.

Būčiau tikrai dėkinga už suteiktą informaciją.

Autorius:  Baltas [ Ant Vas 19, 2008 12:37 am ]
Pranešimo tema: 

Kai ką radau inete

Cituoti:
POLITIKOS KOMENTARAI
R. Ozolas. 2004-ieji. Lietuva. Antrosios Respublikos pabaiga (knygos fragmentai)
2004 01 27  8.57

* Lie­tu­vo­je da­bar ga­li­ma iš­skir­ti tris pro­to ti­pus.

Nai­vu­sis pro­tas ne­re­tas: ja­me blyk­si vi­so­kios su do­ra ir tie­sa su­si­ju­sios min­tys ir idėjos, jis gim­do vi­so­kias pro­gra­mas ir pro­jek­tus, jis pa­moks­lau­ja, mo­ra­li­zuo­ja, pra­našau­ja ir ki­taip at­našau­ja, ma­ny­da­mas, jog yra ver­tin­gas ir rei­ka­lin­gas vi­siems ieškan­tiesiems ke­lio.

Skep­tiška­sis pro­tas yra di­džiu­mos in­te­li­gen­ti­jos pro­tas. Jis jau se­no­kai ne­be­pri­pa­žįs­ta idė­jų ver­tės ir reikš­mės, ver­ti­na tik gro­žį, o ka­dan­gi tik­ro­vė iš prin­ci­po „ne­gra­ži“, o idė­jos iš prin­ci­po ne­ver­tin­gos, skep­tiš­ka­sis pro­tas gro­ži­si sa­vi­mi ir, mau­dy­da­ma­sis sa­vo sek­lu­mo­se, nar­ci­zau­ja, mas­tur­buo­ja­si, ma­zo­chis­tau­ja, net ma­ro­die­riau­ja, vi­sa tai da­ry­da­mas be jo­kios sąži­nės grau­ža­ties, nes į vis­ką žiū­ri be tik­ro­vės jau­ti­mo, ją iš prin­ci­po at­mes­da­mas, – kaip į li­te­ra­tū­rą.

Ci­niška­sis pro­tas yra nai­vio­jo ir skep­tiš­ko­jo hib­ri­das. Nai­vu­sis dar kuo nors ti­ki, skep­tiš­ka­sis – ne­ti­ki nie­kuo, iš­sky­rus pa­tį sa­ve, ir tai ne per­ne­lyg, o tik šiaip sau, kad bū­tų už ko lai­ky­tis, o ci­niš­ka­sis pro­tas ti­ki, kad ne­ti­kėji­mas yra la­bai pa­to­gus ir ge­ras daik­tas, to­dėl, kai rei­kia, jis ti­ki karš­čiau už po­piežių, kai nau­din­ga – ne­ti­ki nuošir­džiau už ta­ry­bi­nį ate­is­tą. Ci­niš­ko­jo pro­to šei­mi­nin­kai – di­džiu­ma nau­jų­jų lie­tu­vių, pra­tur­tė­ju­sių ir to­liau sau tur­tė­jančių iš vi­sų prin­ci­pų ir nor­mų, tie­sų ir tei­sių par­da­vi­nė­ji­mo ten ir tam, kur ir kas bran­giau mo­ka. Šią fe­no­me­no­lo­gi­ją bū­tų ga­li­ma ir kon­kre­ti­zuo­ti, ir tiks­lin­ti, ir de­ta­li­zuo­ti, ta­čiau bruo­žai vis tiek bus tie pa­tys.

Ta­čiau tam, ku­ris vis dėl­to pa­nūs­tų į šiuos pro­to ti­pus pa­žvelg­ti ati­džiau, rei­kė­tų at­si­min­ti, jog vi­si trys jie re­flek­tuo­ja vie­no di­de­lio pro­to fo­ne – juo­do­jo bui­ti­nio pro­to fo­ne. Nu­sa­ky­ti jį yra taip pat sun­ku, kaip api­bū­din­ti pel­kę su aki­va­rais: jos ne­per­ei­si, nes ji pra­ry­ja vi­sa, kas jon nu­krin­ta ar net per­ne­lyg pri­siar­ti­na.

Ar tai vi­siškai be­vil­tiška?

Ne vi­sai: vi­sos pel­kės ka­da nors už­an­ka ir tam­pa že­mė­mis, ant ku­rių ga­li­ma at­si­sto­ti.

Klau­si­mas vie­nas: kie­no ko­ja vaikš­čios virš mū­sų juo­do­jo pro­to be­dug­nių, da­bar dar re­flek­tuo­jan­čių te­gul ir ci­niš­ko­jo pro­to žalt­vyks­lėm?

[Gyvenimas netikras]
Plačiau http://www.bernardinai.lt/index.php?url=articles/9913


Pradžiai tiek radau, gali būti, kad čia terminija kažkaip siejasi su Jungo psichologija, su intaversija ir intraversija.

Autorius:  aušra [ Ant Vas 19, 2008 10:06 am ]
Pranešimo tema: 

Ačiū,nors mažoka, bet bus man kaip siūlo galas beieškant. :)

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/