Peržiūrėti neatsakytus pranešimus | Peržiūrėti aktyvias temas Dabar yra Pir Spa 21, 2019 4:03 am



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas
Kalorijos, viršsvoris ir kiti skanėstai :) 
Autorius Žinutė
psichologas

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1849
Miestas: Vilnius
Standartinė Kalorijos, viršsvoris ir kiti skanėstai :)
Paveikslėlis

Šiek tiek dietų istorijos
Gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė

Dieta - tai tam tikras maitinimasis, rekomenduojamas kokiu nors sveikatos gerinimo arba ligos gydymo tikslu. Dieta nusako maitinimosi režimą, maisto produktų pasirinkimą, tam tikrą maisto gaminimą ir t.t. Tačiau neretai dietomis vadinama ir tam tikrų tautų maitinimosi ypatumai, pvz. Viduržemio jūros dieta, norint pabrėžti, kad ta tauta turi tam tikrų tik jai būdingų maitinimosi ypatumų. Tiksliausiai žodis dieta tinka, kai kalbama apie rekomenduojamą maitinimąsi sergant ligomis, pvz. kai padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje rekomenduojama sumažinto riebalų bei cholesterolio kiekio dieta, arba kai padidėjęs kraujospūdis rekomenduojama sumažinto druskos kiekio dieta.

Dažniausiai šiais laikais žodis dieta tapatinamas su lieknėjimu. Tačiau dietos terminas maitinimuisi lieknėjimo metu apibūdinti netinka, nes norint sulieknėti reikia po truputį ir visam gyvenimui pakeisti maitinimosi įpročius, o ne keletą savaičių pasilaikyti dietos.

Dietos pradininku galima pavadinti Hipokratą, kuris sakė, kad maistas yra vaistas ir skatino gerai maitintis bei judėti.

1087 Anglijos karalius Viljamas, dėl antsvorio nebegalėdamas sėdėti ant arklio sugalvojo numesti svorio, tačiau nesuprasdamas kaip tai padaryti nusprendė tuo tikslu gulėti lovoje, nieko nevalgyti ir gerti alkoholį. Tuo metu nutukusių žmonių buvo mažai, tai buvo pasiturintys žmonės, neturtingtieji jausdavo pastovų maisto stygių. Antsvorio problema vis labiau tapo aktuali 19-ojo amžiaus pradžioje.

Tuo metu buvo galvojama, kad visas maistas yra vienodas, nesvarbu kokį maistą valgyti, svarbu valgyti. Žmonės valgydavo tai ką turėdavo, priklausomai nuo socialinės padėties. Žinios apie maistines medžiagas bei maitinimąsi tada buvo labai skurdžios.

19-ojo amžiaus pradžioje atsirado ir pirmoji dietos laikymosi idėja, kurios autorius buvo Silvesteris Grahamas, kuris teigė, kad persivalgymas yra amoralus dalykas, o norint būti geros sveikatos ir dvasingu žmogumi reikia valgyti prėską vegetarinį maistą. Jis sugalvojo gaminti paplotėlius iš nerafinuotų grūdų miltų, kurie buvo pavadinti Grahamo krekeriais ir yra kepami iki šių laikų.

Pirmąją dietą aprašė Viljamas Bantingas 1862 metais, tai buvo sumažinto angliavandenių kiekio dieta. Bantingas atsisakė cukraus, tačiau skrudintą duoną valgė, nes tada buvo manoma, kad skrudinant angliavandeniai dingsta. Taip pat jis atsisakė kiaulienos, nes manė kad kiaulienoje yra krakmolo. Dieta buvo veiksminga, tačiau vėliau dėl dietos kilo nemažai sveikatos problemų, tokių kokios būna atsisakant angliavandenių ir šiais laikais.

Nuo tada kai pirmą kartą kilo dietos idėja, buvo sugalvota tūkstančiai įvairiausių dietų ir maitinimosi teorijų. Dauguma dietų autorių buvo gydytojai, tačiau jas kurdavo ir namų šeimininkės, rašytojai, dvasininkai bei aktoriai.

1879 metais buvo atsirado primasis dirbtinis saldiklis – sacharinas, jis buvo siūlomas svoriui mažinti. Neužilgo atsirado ir pirmieji maisto papildai svoriui mažinti, tai buvo įvairūs liuosuojantys preparatai, soda, netgi arsenas, strichninas.

Labai svarbus pasistūmėjimas kovojant su nutukimu buvo kalorijos atradimas. 1890 metais chemikas Vilbutas Atvateris pradėjo studijuoti maisto komponentus – baltymus, riebalus, angliavandenius. Jis ir yra kalorijos autorius, sugalvojęs būdą, kaip nustatyti kiek maiste kalorijų yra. Jis degino maistą ir matavo, kiek tuo metu išsiskiria šilumos. Tačiau tuo metu niekas nežinojo, kaip kalorijas pritaikyti lieknėjimui.

1917 metais gydytoja Lulu Peters išleisdo knygą „Dieta ir sveikata“, kurioje aprašė lieknėjimą skaičiuojant kalorijas.Tai buvo labai nauja idėja. Gydytoja sakė, kad lieknėjimo procesas yra sunkus, trunkantis visą gyvenimą, reikalaujantis budrumo, fizinio aktyvumo ir galbūt šiek tiek kančios. Nors tokių discipliną skatinančių idėjų tuo metu niekas nenorėjo girdėti, vis dėlto buvo parduota 2 milijonai knygos kopijų ir tai buvo pirmasis bestseleris apie dietas ir pirmoji knyga paremta mokslo tyrimais. Taigi ji pakeitė požiūrį į nutukimą, nes iki to laiko buvo manoma, kad nutukimas – tiesiog tokia nesėkminga situacija, kurios pakeisti niekaip negalima. Gyd. Peters teigė, kad svorio kontrolė priklauso nuo disciplinos ir savikontrolės. Taigi svorio mažinimas tapo moralumo pasireiškimu, o nutukimas buvo laikomas apsileidimo požymiu.

Tačiau naujų idėjų generavimas tuo nesibaigė. Vėliau Viliamas Hėjus ir Geilordas Hauseris sugalvojo, kad krakmolas, baltymai ir vaisiai tyri būti valgomi atskirai siekiant išvengti acidozės, kuri sąlygoja nutukimą. Jis teigė, kad reikia valgyti vienos rūšies maistą vieno valgymo metu ir kiekvieną dieną klizmuotis bei išplauti toksinus. Tai buvo pirmoji maisto derinimo teorija. Tačiau teorijos kritikai jau tada teigė, kad „gamta maiste sumaišo baltymus ir angliavandenius, o žmogaus virškinimo sistema gali virškinti mišrų maistą“. Dar ir šiuo metu yra manačių, kad maisto derinimas tolygu sveikam maitinimuisi, tačiau kaip anų laikų, taip ir šiuolaikiniai kritikai yra teisūs.

kmi.lt

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbpsichologija/ ... 5ec4d1cec5


Tre Bir 07, 2006 3:26 pm
Aprašymas WWW
Mokytojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pir Lap 08, 2004 10:30 am
Pranešimai: 390
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Kalorijų skaičiavimas tikrai nepriveda prie gero. Geriau jau valgyti sveiką ir subalansuotą maistą negu skaičiuoti kalorijas. Paauglės prisiskaičiusios visokių kalorijų skaičiavimo receptų valgo po pusę grūdo per dieną ir virsta kaulų krūvomis. Argi tai normalu? Niekada gyvenime nesilaikiau dietos, nors esu susilaukusi replikų, jog derėtų. Tačiau dėl to nekompleksuoju. Apskritai visokias dietas laikau nesamone. Man užtenka darbe, kai pasižiūriu į koleges, kurios jau ir taip atrodo nė riebaliuko neturi, bet vis tiek verkšlena kokios jos storos ir giriasi, kad va, pradėjo naujos ten kokios kopūstų dietos laikytis. Juokinga.

pasitaisykim visom prasmėm :lol: adminas

adminui>> Tai aš ir taisausi į gerają pusę tikrai visom prasmėm. Kuo daugiau, tuo geriau... :twisted:

_________________
Kilt, net jei patys sparnai nekyla aukštyn...


Paskutinį kartą redagavo Electra Ket Bir 08, 2006 11:16 pm. Iš viso redaguota 1 kartą.



Tre Bir 07, 2006 4:16 pm
Aprašymas
Standartinė 
Statistiškai ,amerikiečiai kaip tauta, lenkia visas kitas šalis mokėdami pinigus už visokiausias dietas ir skaičiuoklius ir tuo pačiu amerikiečiai labiausia nutukusi tauta pasaulyje :)


Tre Bir 07, 2006 10:17 pm
Mokytojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pir Lap 08, 2004 10:30 am
Pranešimai: 390
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Kur nebus jie labiausiai nutukusi tauta jei maitinasi vien mėsainiais ir skrudintomis bulvytėmis. Ir tą greito maisto kultūrą dar skleidžia po visą pasaulį.

_________________
Kilt, net jei patys sparnai nekyla aukštyn...


Ket Bir 08, 2006 11:17 pm
Aprašymas
psichologas

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1849
Miestas: Vilnius
Standartinė 
SVEIKO GYVENIMO BŪDO IR MITYBOS PIRAMIDĖ

Paveikslėlis
Sveikas gyvenimo būdas yra pagrįstas fiziniu aktyvumu bei nuoseklia ir reguliaria mityba 5 kartus per dieną.

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbpsichologija/ ... 5ec4d1cec5


Pen Bir 09, 2006 3:17 pm
Aprašymas WWW
Mokytojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pir Lap 08, 2004 10:30 am
Pranešimai: 390
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Klausimas: piramidėje produktų suvartojimas nurodomas porcijomis. Kokio dydžio yra standartinė porcija? :D

_________________
Kilt, net jei patys sparnai nekyla aukštyn...


Pen Bir 09, 2006 11:14 pm
Aprašymas
bendraujantis (-i)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Kov 09, 2006 1:01 pm
Pranešimai: 71
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Standartinę porciją sudaro:
170-250 g, mėsos
daržovių kiekis neribojamas
bulvės - 2-3 vidutinio dydžio
O jums neatsibodo nety čia kalbėti apie dietas. Jei Jūs matete Nomedos šou, tai aš esu Ovidijus, kuris dalyvavo akcijoje ir kuris metė savp svori.


Ant Bir 20, 2006 11:00 am
Aprašymas YIM
psichologas

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1849
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Kaip suliesėti? Ir ar visada grynas oras padeda?

Yra žmonių, kurie tvirtina, kad norintieji suliesėti turi daug judėti. Jie eina į darbą pėsti, ilgai ir toli vaikštinėja, atkakliai gimnastikuoja, nepaisydami oro, leidžiasi į sunkius žygius, bet po mėnesio su apmaudu įsitikina: svoris nesumažėjo, priešingai — net pora kilogramų padidėjo. Kodėl? Todėl, kad, judant bū­nant gryname ore, labai pagerėjo apetitas, valgė daugiau negu paprastai. O juk suliesėti galima tik tada, kai kalorijų mažiau gaunama, negu jų sunaudojama. Išvada aiški: judėjimas bus pui­ki pagalbinė priemonė tik tada, kai organizmas kalorijų gaus mažiau, negu normaliai, jų reikia. Judėti gryname ore, už mies­to — tikrai sveika - ir naudinga. Tačiau tikėtis, kad tai padės, numesti svorį, neverta: Judėjimas, saulė, grynas oras nepapras­tai žadina apetitą, o kad sudegtų viena nedidelė paukštienos salotų porcija, greitu žingsniu reikia nueiti mažiausiai 5 km.
Lėtai vaikštant per valandą sunaudojama 230—240 kcal, sparčiai vaikštant — 280—400 kcal, bėgant — 800—1000 kcal.
O dabar palyginkime: 100 g virtos liesos kiaulienos duoda 245 kalorijas, 100 g šokolado plytelė — 520—720 kalorijų. Jeigu, sakysime, storulis bėgtų visą valandą, jis parodytų tikrą didvy­riškumą, paskui suvalgytų plytelę šokolado, ir jo pastangos nu­eitų niekais, nes šokoladas atstatytų prarastas kalorijas. Jeigu išgertų karčios juodos kavos, tada pastangos nebūtų tuščios: šir­dis būtų pastiprinta, skrandis pripildytas, o kalorijų nepridėta. Kavą pasaldinęs ir pabaltinęs grietinėle, storulis gaus mažiausiai 100 kalorijų.

Dar keli pavyzdžiai:
suvalgius vieną gerą pyragaitį (300 kcal), reikia apie 3 va­landas skalbti baltinius;
vieną saldainį (34 kcal) reikia ???doroti" mažiausiai valandą rašant laiškus;
suvalgius porciją pudingo (360 kcal), reikia pusantros valan­dos plaukioti;
suvalgius vieną sluoksniuotą pyragaitį (200 kcal), reikia 45 min. dulkinti kilimus;
suvalgius šokoladinį batonėlį (119 kcal), reikia pusantros va­landos rašyti mašinėle;
suvalgius porciją šokoladinių ledų (400 kcal), reikia 551 min. pjauti malkas;
išgėrus stiklinę saldaus vyno (šviežio), reikia dvi valandas skambinti fortepijonu;
suvalgius porciją grietininių ledų (150 kcal), reikia dvi valan­das plauti indus;
suvalgius du šaukštelius cukraus (65 kcal), reikia visą dieną ly­ginti skalbinius ir t. t

Angliavandeniai degina

Paprastai kalbant, angliavandeniai padeda virškinti. Mitybos specialistai teigia: ???Riebalai geriausiai sudega angliavandenių liepsnoje". Iš tikrųjų jie pagreitina riebalų, taip pat baltymų (mėsos) oksidaciją (degimą), todėl tam, kas valgo labai mažai ang­liavandenių (ypač daržovių ir vaisių), gresia per didelis organizmo skysčių rūgštingumas, kuris pasireiškia galvos skausmais, silp­numu, nuovargiu ir pan.
Angliavandeniai — mūsų pagrindinis maistas ir energijos šal­tinis. Per parą organizmui jų turime duoti 360—600 g, o riebalų pakanka 20—25 g, baltymų — apie 60 g. Kitaip tariant,: anglia­vandeniai per parą turi duoti 50—60 proc. kalorijų, riebalai — 25—35 proc., baltymai—12—15 proc.
Gydant nutukimą, pirmiausia reikia sumažinti riebalų kiekį, paskui — angliavandenių (cukraus, miltinių patiekalų). Baltymų kiekis lieka tas pat; daugiau jų galima duoti tik tada, kai gydo­masi labai intensyviai ir trumpai.
Gydant liesumą, angliavandeniai kasdien turi duoti papildomai po 200—400 kalorijų, riebalai ir baltymai—kaip reikalauja nor­ma.Šviežių daržovių kaloringumas nepalyginamai mažesnis negu kepinių arba sviesto. Vadinasi, ir daug valgant, kalorijų organizmui galima duoti mažai. Taigi smaguriams, norin­tiems suliesėti, visa viltis — mažai kaloringi angliavandeniai: ga­lima valgyti iki soties, nereikia badauti, ir tuo pačiu — nuolat lieknėti.
Reikėtų prisiminti, kad per parą su baltymais turėtume gauti vidutiniškai 10-15 proc., su angliavandeniais – vidutiniškai 55-62 proc., su riebalais – vidutiniškai 28-32 proc. Energijos. Kartu su maistu taip pat gauname vandens, vitaminų, mineralinių medžiagų, fermentų, kt.
Vienas pagrindinių racionalios mitybos rei­kalavimų— maisto įvairumas. Net ir intensyviai gydant nutuki­mą, iš organizmo negalima ilgesniam laikui atimti kurios nors maisto sudėtinės dalies.
Santrauka iš ww.afrodite.lt

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbpsichologija/ ... 5ec4d1cec5


Sek Lie 02, 2006 10:13 pm
Aprašymas WWW
bendraujantis (-i)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Kov 09, 2006 1:01 pm
Pranešimai: 71
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Savo patirtimi galiu pasidalindamas pasakyti, kad svori mesti padeda tik subalansuota mityba ir judėjimas (sportas) kartu juos suderinant. Netikslinga įsivaizduoti, kad užtenka tik suderinti mitybą ir svoris kris gulint lovoje. Taip pat netikslinga galoti, kad tik sportuojant svoris kris, o valgyti bus valgoma viskas iš eilės.


Pen Lie 07, 2006 11:58 pm
Aprašymas YIM
Standartinė 
Metant svorį būtinas fizinis krūvis, nes fizinis krūvis spartina medžiagų apykaita, o jei lėta medžiagų apykaita, svorio nenumesi, jei ir numesi, tai tik pastoviai badmyriaudamas, bet su sveika ir gražia išvaizda, tai netures nieko bendro.


Pen Rgs 01, 2006 5:18 pm
Naujakurys(ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pir Lie 31, 2006 10:47 pm
Pranešimai: 40
Miestas: Klaipėda
Standartinė 
Dar vienas pastebėjimas :D . Auginkim raumenukus :D . Kuo didesnė pas žmogų raumenų masė, tuo daugiau energijos reikia jai išlaikyti. Taigi procentaliai priaugama žymiai mažiau, kai padidinta raumenų masė, net ir gerokai sumažinus fizinį aktyvumą bei neribojant maisto. Teorija, kad raumenys galiausiai virsta riebalų kalnu - nepasiteisina. Raumenys tik suglemba ir storėja poodinis riebalinis audinys. O susigrąžinti turėtas formas lengviau, nei jas "užsiaugini" :wink:

_________________
Mieliausia - Nekenčiausia :)


Pen Rgs 15, 2006 1:43 am
Aprašymas
psichologas

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1849
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Belladonna rašė:
Teorija, kad raumenys galiausiai virsta riebalų kalnu - nepasiteisina. Raumenys tik suglemba ir storėja poodinis riebalinis audinys. O susigrąžinti turėtas formas lengviau, nei jas "užsiaugini" :wink:

Visiškai nesutinku. Teko tokį kultūrista pažint, kuris senatvėje virto tarsi kriaušė. Visas poodinis riebalų sluoksnis nutįso žemyn, žmogelis atrodė klaikiai. Bet aš ne kultūristas :) Todėl tai nereikšminga nuomonė :lol: :oops:

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbpsichologija/ ... 5ec4d1cec5


Pen Rgs 15, 2006 2:32 am
Aprašymas WWW
Naujakurys(ė)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pir Lie 31, 2006 10:47 pm
Pranešimai: 40
Miestas: Klaipėda
Standartinė 
Na, aš su fitnesu megėjiškai "draugauju". Žinoma, kad jei vieną dieną spjauni ir daugiau nei kojos į salę nekeli ateinančius dešimt metų, tai tikrai riebalai tysta žemyn. Juk raumuo suglemba, o oda su riebalais klostėmis pradeda dengti kūną. Vis tik raumuo išlieka ir "nesitransformuoja" į riebalus. Aišku, reikia būti visiškai kvailu, jei po profesionalaus sporto atsisakyti fizinio krūvio vietoj jo sumažinimo iki minimumo. Nors šiaip buvę kultūristai ne dėl riebalų skundžiasi, o dažniausiai dėl stuburo ir sanarių, išėjusių iš rikiuotės :? .
Kas per daug, tas irgi nesveika :wink:

Įdealiausia, mano manymu, gražiaus kūno formulė: subalansuota mityba, masažai, pirtis, kardiotreniruotės (dviratis, krosas ir pan.), mankšta su svarmenimis (?kg - kiekvienam pagal poreikius) ir optimizmas, valia, principingumas :D

_________________
Mieliausia - Nekenčiausia :)


Pen Rgs 15, 2006 3:01 am
Aprašymas
psichologas konsultantas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Šeš Geg 14, 2005 10:42 am
Pranešimai: 273
Miestas: Buvusi sostinė
Standartinė 
Labai jau "jautiški" principai :) Na bet jūs ir kalbat apie kūną :wink:
Man metalo stumdymas išvis nesuprantamas, nors sportu užsiiminėjau 25 metus.

_________________
Tiesa, kaip šešėlis po tavo kojom...
Aš esu, vadinasi tu gyvas<:)


Pen Rgs 15, 2006 11:36 am
Aprašymas
Savas (-a)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Tre Bir 22, 2005 5:31 pm
Pranešimai: 248
Miestas: Šiauliai
Standartinė 
Jei dėl svorio tai nežinau... Jei sustorėsiu dietos nesugebėčiau laikytis, sportuot irgi neaišku kaip... Bet man labai patiko knyga "Kodėl prancūzės nestorėja" . Paprasti receptai, viskas įgyvendinama ir nereikia marinti savęs badu ar sportuoti iki pamišimo...
Manau paprasčiausiai reikia žiūrėti ką valgai ir kiek judi. Kas iš to svorio - sutinku sverti 1000 kg, jei tik atrodysiu taip kaip dabar :)

_________________
Pasaulis bus gražus jei TU padarysi jį bent truputį gražesnį...


Sek Sau 21, 2007 12:37 pm
Aprašymas WWW
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007