Peržiūrėti neatsakytus pranešimus | Peržiūrėti aktyvias temas Dabar yra Ant Kov 19, 2024 2:54 pm



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas
Pedagogika lietuvišku stiliumi 
Autorius Žinutė
psichologas

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1849
Miestas: Vilnius
Standartinė Pedagogika lietuvišku stiliumi
2005 birželio mėn.
Olegas Lapinas, www.DELFI.lt

Pedagogika lietuvišku stiliumi
Nuostabi sistema egzistuoja mūsų mokyklose ir universitetuose. Ši sistema labai išaiškėja dabar, kai mokiniai ir studentai laiko egzaminus, gina bakalaurinius darbus bei priduoda projektus. Vargsta, naktimis nemiega, šeimos narius prie kompiuterių laiko... ir gauna skeptiškas dėstytojų bei mokytojų minas ir vos ne vos- septynetus.

Žinoma, pasitaiko nedirbančių mokinių. Ir studentų, savo darbus nusiperkančių už kokį tūkstantį litų. Tačiau kai gabius ir pagirtinus vaikus bei jaunuolius ima “sodinti”- pasidaro skaudu. Ir ne tik dėl to, kad tai gali būti tavo šeimos nariai. O dėl to, kad sistema, pagal kurią savo mokinius vertina universitetas ar mokykla, stebina savo psichologiniu neraštingumu.

Mūsų mokyklose ir universitetuose būti pagirtam už tai, kad kažką darai geriau nei vakar - labai retas atvejis. Tyrimai, daug kartų daryti psichologų, patvirtino: kai mokiniams pakeliami pažymiai, jie iš tikrųjų ima mokytis geriau. Nes vystosi motyvacija tai daryti. Mūsų mokytojai kažkodėl šito nežino, tik aikčioja: kodėl tu toks gabus, bet tingi? O kas atsitiktų, jei mokytoja neuždavinėtų šio klausimo, o imtų ir pagirtų tingintį moksleivį: ”matai, šiandien tu geriau uždavinį padarei - užsitarnavai daugiau”?

Mokytojas, peržiūrėjęs mano devintokės dukros projektą apie miesto oro užterštumą, nepaliko jai motyvo toliau gerai rašyti projektus. Jis neklausė, iki kelintos valandos ryto ji suvedinėjo duomenis į “Exelį”, nesiteiravo, kiek ji praleido gatvėje, skaičiuodama pravažiuojančias mašinas. Jis su skeptiška veido išraiška paskaitė darbą ir parašė septynis. Nes mano dukra nepasižymi labai darbščios mokinės reputacija. Netgi jos sesuo, šiaip gana skeptiškas žmogus, nustebo - darbas aiškiai neįvertintas. Ir pridūrė: “Tu ką, tėveli, nežinai, kaip mokytojai žemina moksleivius, kaip jie neįvertina mokinių?” ”Ar visi mokytojai?” ”Na ne, štai rusų kalbos mokytoja mane giria”- prisiminė dukra.

Tiesa, nepagalvokite, kad devintokė dukra man skundžiasi. Ne, ji labai savikritiškai pasakė: “ai, apsiramink, tėveli, kiti mokiniai dirbo daugiau už mane”. Ji nekaltina mokytojų. Kaltinu aš, ir ne mokytojus, o - sistemą.
Paklausęs savęs, kokius mokytojus labiausiai atsimenu iš mokyklos laikų, supratau, kad labiausiai man įsiminė du. Literatūros mokytoja, kuri girdavo mano rašinius, ir fizinio lavinimo mokytojas. Tinklinio treneris, kuris ketvirtoje klasėje valandą stebėjo mane per treniruotę, pasakė: “gali daugiau nebeateit”. Nesisekdavo man nei sportas, nei fizinis lavinimas - uždusdavau. Ir noro treniruotis nebuvo jokio.

Dešimtoje klasėje mokyklos fizinio lavinimo mokytojas pastebėjo, kad man reikėtų bėgioti, ir metus pabėgiojęs krosus, aš tapau vienu iš geresnių bėgikų. O drauge ir prisitraukimų daugiausiai padarydavau. Kodėl? Todėl, kad mokytojas mane gyrė - netgi buvo paprašęs mažiukams pamoką pravesti. Ir man atsirado motyvas būti geresniu. Šis motyvas padėjo man mokyklą aukso medaliu baigti. O universitetą - raudonu diplomu.

Dėstytojai, pas kuriuos mano žmona socialinių mokslų fakultete gynė bakalaurinį apie vyrų smurtą prieš moteris, kažkodėl šito nežinojo. Žmona gavo labai gerą darbo vadovės įvertinimą. O štai per gynimą dėstytojai neįvertino nei darbo vadovės pagyrų, nei grupiokių geros nuomonės apie žmonos gabumus. Nesvarbu, kad savaičių savaitėmis ji sėdėdavo prie kompiuterio, bėgiodavo po moterų pensioną ir dalindavo anketas. “Per mažai tiriamųjų, per plačios išvados”- toks buvo verdiktas - o tiriamųjų buvo lygiai tiek, kiek nurodė darbo vadovė. Ir - septintukas. Tiesa, apie smurtą dėstytojas Ž. uždavė žmonai genialų klausimą: “o ką ,moterys prieš vyrus nesmurtauja?” Grįžusi namo žmona verkė. Ji to nesitikėjo. Kitą dieną ji aprimo, juolab, kad katedros darbuotoja jai pasakė: ”Vertino ne tave, o nepopuliarią darbo vadovę”.

Taigi, ką turime? Įsižeidusį psichoterapeutą O. Lapiną, kurio dukros ir žmonos nevertina priekabūs dėstytojai. Tačiau nepaisant mano įsižeidimų, pastebėčiau kai kuriuos dalykus. Ir įdomiausia, kad persižegnojus šie pastebėjimai nenyksta.

Pirma. Sistema, kuri šiuo metu egzistuoja man žinomose ir šiaip gerbiamose mokymo įstaigose - tai vis ta pati sena tarybinė vertinanti sistema. Ji suskirsto mokinius ir studentus į kategorijas: geri, vidutiniai, silpni. Ir tuomet, kai studentas ar mokinys įgyja tam tikrą reputaciją, dėstytojai ir mokytojai rašo jam patvirtinančius šią reputaciją pažymius. Iš esmės jų vertinimai tokie: ”aš rašau tau tiek, ko tu vertas”. (Vertas dėstytojo akimis, žinoma).

Antra. Sistema neatlieka to, kam ji ir sukurta: ji neskatina pastangų ir siekimo tobulėti. Toks siekimas grįstas gana paprasta taisykle: žmogus daro noriai ir gerai tai, ką mano esant progresyviu. Jei šiandien kažkas daro viena klaida mažiau nei vakar, dėstytojas turi tai pastebėti. Įsitikinau, kad tokiu būdu galima ir imbecilią išmokyti rašyti - dariau tai dirbdamas psichiatrinėje ligoninėje.

Trečia. “Reiklus”, bet nesakantis mokiniams daugiau gerų dalykų, kurių jie šiandien nusipelnė, dėstytojas, mano akimis žiūrint, yra negabus dėstytojas. Gal jis gabus mokslininkas, gal turi užaštrintą teisybės jausmą. Tačiau geras dėstytojas, mano akimis, yra ne tiek reiklus, kiek pozityvus. Jis yra toks, po kurio pamokų mokiniai nori ateiti vėl ir vėl. Mitas apie “žiaurų ir reiklų “ ir labai teisingą dėstytoją – tai analogija “griežtą ir per užpakalį mušantį tėvelį” prisimenančių žmonių. Kaip vadinasi mušimo nostalgiją jaučiantys žmonės - jūs žinote patys. Mano akimis žiūrint, verkti verčiantis mokytojas ar dėstytojas, demonstruojantis sadistinį elgesį, tik atbaido mokinius nuo savo dėstomo dalyko. Mokykla ir universitetai - ne vienam žmogui stresą kelianti ir nemėgiama vieta. Tai - grubus pedagogikos iškraipymas.

Ketvirta. Galima tikėti ar netikėti nuomonėmis. Tačiau negalima ignoruoti mokslo. Psichologija - mokslas, ir jei ji sako, kad žmonės mokosi geriau giriami - reikia taip ir daryti. Štai mūsų pažįstamų atvejis. Lietuvis berniukas M. su mama atvažiuoja į Jungtines Valstijas. Gyventi ir mokytis. Kalbos beveik nemoka. Ir per anglų kalbos kontrolinį padaro penkiasdešimt šešias klaidas. Po kelių dienų – pakartotinas kontrolinis- penkiasdešimt keturios klaidos. Ir ką jūs manote? Mokytoja apačioje parašo: ”Šaunuoli, M, padarei dviem klaidom mažiau!” Ir štai dabar, praėjus metams, M.- labai geras mokinys klasėje.

“Tad tegul visi tokie ir važiuoja į Valstijas!”- sušuks supykę pedagogai.- Ar jūs žinote, kokie mūsų dideli krūviai ir maži atlyginimai? Žinome. Pats esu vieno universiteto neetatinis dėstytojas. O dėl važiavimo į užsienį - jau daug taip ir daro. Na, nevertina čia pastangų- suprantate? Reputacija ne ta...
Labai pamokančios ir įdomios diskusijos šios temos atžvilgiu
http://www.delfi.lt/news/daily/comments ... 5293&com=1

Šiuo metu atliekam tyrimą iš šio straipsnio delfi komentarų. Kai suvesime duomenis, su Siluma paskelbsime. O dabar įdomi ir jūsų nuomonė :?:

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbpsichologija/ ... 5ec4d1cec5


Ant Vas 07, 2006 1:04 am
Aprašymas WWW
Besimokantis (-i)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ant Gru 06, 2005 8:38 pm
Pranešimai: 127
Miestas: Raseiniai- Londonas
Standartinė 
Mano manymu, viena didžiausių problemų ta, kad yra koncentruojamas ypatingai did. dėmesys pažymiui. Mokomasi ne sau, ateičiai, gyvenimui, o pažymiui, atsiskaitomajam darbui. Mokytojai dažniausiai apie tai galvoja mokydami, mokiniai- besimokydami. Užmirštama, kad čia tik pasiruošimas Gyvenimui, tuo pačiu užmirštami žmogiškieji santykiai, o tiek mokytojas, tiek mokinys- asmenybės, kurioms reikia bendradarbiavimo, abipusės pagarbos.
Savo gyvenime sutikau labai įv. mokytojų. Į kurių pamokas/paskaitas su malonumu eidavau, ir nuo kurių verkdavau... Verkdavau, nes skaudindavo "skatinantys" priekaištai ar žemesnis vertinimas už nedalyvavymą. O su malonumu eidavau pas tuos, kurie mane kaip asmenybę matydavo, kurie savo mokytinių nuomonės klausdavo, su kuriais diskutuoti būdavo galima. Visad maloniau bendraut su tais, kurie pastebi tave, paklausia, kodėl vienaip ar kitaip galvojam, pasiteirauja ar viskas gerai. O kai malonu ir lengva bendraut, nesunku ir mokytis. Manau, mokytojai, atitinkamai nuo savo elgesio, susilaukia mokinių/ studentų atsako.

_________________
Mylėdama mokausi.


Ant Vas 07, 2006 11:04 pm
Aprašymas
Mokytojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pir Lap 08, 2004 10:30 am
Pranešimai: 390
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Iš dalies pritarsiu Pagonei. Labai dažnos tokios situacijos, kai mokaisi dėl pažymio, ar vien todėl, kad tave kažkas iš šalies spaudžia. Etikečių klijavimas mokykloje ("tu nieko nesugebi" ar pan.) labai didelė problema. Aš asmeniškai su ja nesusidūriau, tačiau turėjau tokių klasiokų, kuriems mokytojai klijuodavo etiketes. Mokykloje jie gaudavo prastus pažymius, tačiau valstybinius egzaminus, į kuriuos mokytojai bandė jiems uždrausti eiti, jie išlaikė tikrai gerai. Įstoję į universitetą, jie aip pat gerai mokėsi, dabar įsitvirtinę ir baigia universitetą. Iš kitos pusės, "gero mokinio" etiketė taip pat nieko gero neduoda. Mokykloje aš ją turėjau. Tačiau man tai nepadeda universitete. ;)

Kas liečia studijas, tai kol kas nesusidūriau su pažymių "numušimu" ar panašiais dalykais. Daugumą kontrolinių darbų rašome kompiuterių, kur jie pateikiami testų ar panašiu pavidalu, tad vertina ne dėstytojas, kompiuteris. Egzaminų metu dėstytojai taip pat nežino studento pavardės, mato tik kelių skaičių kodą. Panašiai kaip per valstybinius egzaminus. Dėstytojai su studentais bendrauja nedaug. Tik dėstydami paskaitą, ar elektroniniu paštu, todėl už kažką girti ar kažkaip skatinti studentą nelabai ir išeina, ypač kai auditorijoje matai apie 100 studentų. Aišku, yra tokių aktyvesnių, kurie dažniau su dėstytojais diskutuoja, tai juos gal ir atsimena. Todėl mano nuomone ši problema daug opesnė mokykloje.

_________________
Kilt, net jei patys sparnai nekyla aukštyn...


Tre Vas 08, 2006 6:12 pm
Aprašymas
Besimokantis (-i)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pen Kov 18, 2005 9:58 pm
Pranešimai: 118
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Norėčiau patikslinti: šiuo metu mokoma ne pažymiui, o egzaminui...
Jei galutinai patvirtins naująjį projektą, visi abiturientai turės būti ne tik apsiskaičiusiais literatūros kritikais, bet ir žurnalistais bei rašytojais... Kiekvienas privalės tapti kūrėju...Kūryba per prievartą...
Ir taip, kaip patys mokytojai turėjo susikurti interpretacijų mokymo metodiką, taip dabar turės susikurti tekstų kūrimo metodiką. Nieko nuostabaus, kad žiūrint į jų veidus, atrodo, jog jiems viduriai užkietėję... :wink:
Gal nereikėtų į mokytojus žiūrėti kaip į kažkokius antžmogius...Jie- tokie patys žmonės,kaip visi: jų ir vaikai serga, ir vyrai muša, ir pinigų batams nusipirkti nėra...

_________________
"Laimę patirsi tada, kai pamirši, kad kiti darė tau pikta, ir pamirši, kad pats darei kitiems gera."Sai Baba


Tre Vas 08, 2006 6:16 pm
Aprašymas WWW
Besimokantis (-i)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ant Gru 06, 2005 8:38 pm
Pranešimai: 127
Miestas: Raseiniai- Londonas
Standartinė 
Deja, mano universsitetinis variantas visiškai kitoks nei Electros. :( Čia gal priklauso nuo studijuojamo dalyko. Aš studijavau vokiečių kalbą. Pagrindinis ir svarbiausias dalykas- literatūrinių kūrinių interpretacija. Čia jau jokie kompai nepadės įvertinti. O ir dėstytojams tikrai nelengva turėtų būt. Ir tikrai dažnas atvejas, kai vertinama būdavo pagal bendrą studento reputaciją ir netgi sakyčiau pagal asmenines simpatijas... :?

_________________
Mylėdama mokausi.


Tre Vas 15, 2006 9:41 pm
Aprašymas
Neapsisprendęs (-usi)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Geg 20, 2004 3:26 pm
Pranešimai: 15
Miestas: Vilnius
Standartinė 
O aš manau: paskaitykite http://www.baltai.lt/phpBB/viewtopic.ph ... 41a5a5495f

:)
Ypač toki nuostabų patarimą kaip:
8. Tavo mokykloje atsisakyta skirstyti žmones į laimėtojus ir nevykėlius, o gyvenime – ne. Kai kuriose ugdymo įstaigose netgi nerašomi prasti pažymiai, leidžiama daugybę kartų mėginti įveikti tą patį niekingą testą, bet visa tai nė trupučio neatspindi realaus gyvenimo. :D

Gyvenimas yra gana toks - tokios ir mokyklos. O kad TSRS švietimo sistema paruošdavo geriausiai pripažįsta ne vienas dėstytojas užsienyje. Dabar kur tokia sistema išlikusi ? Kinijoje. Kokiu studentų labiausiai nori užsienio dėstytojai, kai reikia atlikti naujus tyrimus, reikalaujančius daug žinių? Kinų :)

O JAV kas ? (Angliškai) http://www.usatoday.com/news/opinion/ed ... view_x.htm
Washington spends a lavish $12,000 a year per student, a third higher than the national average. Yet a U.S. Department of Education analysis of big-city schools in June showed that Washington students scored at or near the bottom in most areas. Seven in 10 fourth-graders lacked basic reading skills, and three in four couldn't do basic math.

Santrumpa lietuviškai: Vašingtonas išleidžia 12000 JAV dolerių studentui kasmet. Nežiūrint į tai, JAV Išsilavinimo departamentas, išanalizavęs didžiąsias mokyklas Birželyje paskelbė, jog Vašingtono studentai visose srityse pasirodė blogiausiai. Septyni iš dešimties (70% !!!) ketvirtokų NEGALĖJO ELEMENTARIAI SKAITYTI ir 3 iš 4 (75% !!!) NEGALĖJO ELEMENTARIAI SKAIČIUOTI!!!

Kiek aš skaičiau apie tai, tai ir abiturjientai ne ka geresni :)
Europoje reikalai irgi eina blogyn... Taip kad psichologas ne visai teisus, ne visai :) Ah - velniop tą politkorektiškumą! Žmogus parašęs šį straispni visiškai neteisus!!!


Šeš Vas 03, 2007 8:44 pm
Aprašymas
psichologas

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1849
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Matai Varuly, perėję iš tarybinės mokymo sistemos į kapitalistinę, mes susidūrėme su konkurencijos esme, kaip džiunglių įstatymai. Tačiau tuo žmonės ir skiriasi nuo konkurencinės gamtos aplinkos, kad sugeba palaikyti ir silpnesnį, kuriuos anksčiau natūraliai palikdavo likimo valiai arba mirčiai. Kai žmogus sugebėjo pasirūpinti ne tik savimi, bet ir kitu, taip atsirado pirmieji humanizmo požymiai. Humanizmas nuo lot. humanus (žmoniškas, mylintis žmones). Geitsas kalbėjo apie savo patirtį kapitalistinėje visuomenėje, o tarybinėje, buvo diegiamas lygiavos principas, kuris irgi gamtoje nebūdingas. Taip, kad O. Lapinas kalba apie tarybinės sistemos išsigimimą į neva kapitalistinę, tačiau čia nei viena, nei kita. Kenčia tiek studentai, tiek dėstytojai ir mokytojai. Kadangi perėjimas prie Euro standartų yra neišvengiamas, tai dabar vertins pagal kapitalistinius, bet įtariu, ne humanistinius principus. Sakykim, tau pritaiko vieną iš K1, K2 arba K3 vertinimo kooficientų. Tavo darbą apskaičiuoja grynai matematiškai. Sakykim tai sąlyginai tikslu, nė velnio, nes vertinimas irgi subjektyvus. Tačiau, kas bjauriausia, kai neatsižvelgiama į individualias žmogaus pastangas, aplinkybes ir daugelį kitų faktorių, vertina tarsi kompiuteriai, programiškai, be jausmų. Tada tikrai nėra ko kalbėti apie humanizmą, nes žmogus nemylimas, o reikalaujamas iškaltas mašininis tikslumas, pagal kažkieno sampratą. Tokį vertinimą patyriau asmeniškai, nes tas žmogus yra matematinio mąstymo ir negali suprasti, kad žinios nėra visuma to, kas turi būti vertinama. Tuo labiau, jei mokinių neskatinsime, tai tas pats, kaip augalų netrešti ir nelaistyti, neišnešti kur daugiau saulės. Vadinasi visiškai neatsižvelgima į pastangas ugdyti, o galvojama, kaip kuo tiksliau išreikalauti iškalto dalyko. Pasakysi, kad reikalauja suprasto dalyko? Tai, kad suprasti tiek, kiek supranta dėstytojai, nereiškia, kad mokiniai turi būtent atkartoti. O aš susidūriau su reikalavimu pasakytio tiksliai, kaip dėstytoja parašė savo knygoje :twisted:
Čia aš su tavim nesutinku, nes manau, humanistinis principas yra ateities perspektyviausias būdas, pasiekti žmogaus kūrybingumo ir noro gyventi, o ne turėti į laikiną atmintį prigrūsta biblioteką. Netgi enciklopedinės žinios bus bereikalingos, jei nebus tam motyvacijos. O būtent užmuša motyvaciją toliau mokytis.

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbpsichologija/ ... 5ec4d1cec5


Pir Vas 05, 2007 2:19 am
Aprašymas WWW
Neapsisprendęs (-usi)
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Ket Geg 20, 2004 3:26 pm
Pranešimai: 15
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Ar reikėtų suprasti tavo pasisakymą taip, kad Europoje ir JAV vyrauja Humanistinė mokykla ? Jei taip - tai jos "mokymo" padariniai labai kenkėjiški :evil: Ar tu įsiskaitei į patikrinimo išvadas :?: Tik vienas iš keturių ketvirtokų moka skaičiuoti :!: ir tik trys iš dešimties moka skaityti :!: Tai net ne pusė :!: Ir galutinis skaičius pateiktas straipnyje labai pritrenkiantis - 68,449. Būtent tiek mokinių nesugeba skaityti ir rašyti. Ir tai JAV sostinėje - Vašingtone :!:
O JAV visada vaikus giria, testus leidžia perlaikyti kiek nori. Vertinimai vyksta TESTAIS (kaip pats supranti testus lengva tikrinti ir vertinti). Ir mokytojai labai geranoriškai žiūri į vaikus. Mato jų asmenybę. Giria juos. Tačiau to pasėkoje vaikai nesimoko ir JAV turi tokius blogus rezultatus (kuriuos pripažysta PATYS JAV specialistai :!: ).
Iš čia išvaževės dvejetukinikas, mano galva, "pradeda mokytis geriau" ne todėl kad jį giria, o todėl kad jisai DAUGIAU ŽINO ir MOKA :!: (mūsu dabartinės mokymo sistemos paseka). Tačiau toliau einant Europos ir JAV mokymo sistemos link manau kad padetis pasikeis. Ir ne į gerąją pusę :(


Pir Vas 05, 2007 11:18 am
Aprašymas
bendraujantis (-i)

Užsiregistravo: Šeš Bir 17, 2006 11:01 pm
Pranešimai: 76
Miestas: PLUNGE
Standartinė 
Man vienas momentas neaiškus- kaip JAV su tokiais beraščiais moksleiviais pasiekė tokias aukštumas, kad visas pasaulis jei pasitaiko galimybė dumia ten gyventi, dirbti ir numirti. Tuo tarpu Lietuvoj universitetai pilni mokslinčių, beje visas žinias atsinešę iš mokyklų, tačiau kaip kapstėmės mėšle(ekonomikos prasme) taip ir kapstomės toliau. Teisingiausias atsakymas, manau, bus, kad ne švietimo sistemos niuansai čia įtakos turi, o korupciniai ir kitokie tėvelių ryšiai su reikalingais pareigūnais. Kad ir būdamas švelniai tariant nekompetetingas ryšių dėka vistiek turėsi šiltą vietą kokioj nors institucijoj kokio atstovo spaudai, padėjėjo ir pan. pareigas. Tuo tarpu neturįs ryšių priverstas kreiptis į biržą arba važiuoti į Europą ar JAV plauti indų ir pan :evil:


Tre Vas 07, 2007 12:56 am
Aprašymas
Mokytojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: Pir Lap 08, 2004 10:30 am
Pranešimai: 390
Miestas: Vilnius
Standartinė 
zŽemaitis rašė:
Man vienas momentas neaisŽkus- kaip JAV su tokiais berasŽcŽiais moksleiviais pasiekeÿ tokias auksŽtumas, kad visas pasaulis jei pasitaiko galimybeÿ dumia ten gyventi, dirbti ir numirti.


Todel kad visi ten dumia. Toks yra atsakymas i pradzioje iskelta klausima. Kiek man teko girdeti atsiliepimu is pazistamu, kurie lankesi ar dirbo Amerikoje, tai dauguma tikru amerikieciu is tiesu yra nemastancios sistemos aukos, visiskai prarade bendruomeniskumo jausma is visu pusiu apsistate materializmo sienomis. Amerikoje tikrai nemazai pasiekia iseiviai is Europos, kurie tiek masto, tiek dar nera sugadinti sistemos. Taip, nesigincysiu, Lietuvoje situacija yra atvirkstine. Pilna aukstaji moksla baigusiu zmoniu, kurie negali rasti ju issilavinima ir kompetencija atitinkancio darbo. Atsakymas paprastas, paprasciausiai tokiu zmoniu yra per daug ir yra milziniska konkurencija, bei pazistamu ir artimuju protegavimas. Taciau musu aukstuju mokyklu ir viduriniu mokyklu lygis yra aukstesnis uz uzsienio. Tik yra vienintelis skirtumas. Lietuvoje visi ruosia teoretikus ir kemsa i galvas teorines zinias, o uzsienyje labiau vertinami praktiniai igudziai. Taip sakydama velgi remiuosi pazistamu atsiliepimais.


(NLTxt)

P.S. Atsiprasau, kad siuo metu nera lietuvisko srifto, bet siuo metu neturiu galimybes jo idiegti i sita kompiuteri.

_________________
Kilt, net jei patys sparnai nekyla aukštyn...


Tre Vas 07, 2007 3:16 am
Aprašymas
bendraujantis (-i)

Užsiregistravo: Šeš Bir 17, 2006 11:01 pm
Pranešimai: 76
Miestas: PLUNGE
Standartinė 
Įvykis su finansų ministro sūnumi dar kartą įrodo, kad kad ir koks būtų įvertinimas vis vien viską nusveria ryšiai. Tie patys ryšiai net leidžia išlipti sausam. Tik pagalvokit koks nuosprendis- dokumentai buvo klastojami( teismas šį faktą patvirtina), tačiau šis klastojimas neturėjo pasekmių tolesnėje agentūros veikloje :!: Sukčiauk sūneli ir toliau kol tėvelis sėdi poste- matyt taip reikėtų interpretuoti teismo sprendimą. Tai va jei turi ryšių tai tau ir nereikia" parintis" dėl vertinimo sistemos tautinėje švietimo sistemoje, o jei ne- vargas tau Jeruzale............


Pir Kov 26, 2007 10:52 pm
Aprašymas
psichologas

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1849
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Susidūriau ir aš pats su VPU vertinimu ir sistema. Praktiškai panašiai, kaip aprašo O.Lapinas. Korupcija yra atvira, tačiau nereiškia, kad visi dėstytojai "ima". Bjauriausia, kad negali gintis net teisinėmis priemonėmis, nes jei kreipiesi dėl neteisėtų veiksmų ar nepagrįsto vertinimo, tai tave iškart įspėja, kad prieš tave bus iškart nusistatyta visos katedros, o gal net ir dekanato ir tada tave sudirbs per diplominį arba pasipelnys nepraleisdami per kokį nors egzą. Šiurpiausia dar ir dėl to, kad paduosite VPU į teismą, tai spėkit kas gins juos :lol: O gi Riomerio Teisės Universitetas, kuris yra sudaręs su VPU sutartį, kad visas teisines bylas nagrinės Riomeris ir gins VPU. Tai kaip manot, ar studentas gali "šokti" prieš tokią sistemą? Gali, nebent pereitų į Riomerį ir padarytų taip, kad Riomeriui reiktų ginti save. Tai kiek tokių gebančių taip sugalvoti, turėti nervų, lėšų ir laiko? Finansų ministro sūnelio variantas nevienintelis korupcinėje visuomenėje. Kaip teisingai pastebėjot, viskas yra ryšiuose. Bet kaip nutraukti ryšius, kai mažoje Lietuvėlėje vienas kitą pažįsta kaip giminės. Jei vienas koks atsisako padėti, tai jam taip paspaus per giminystės ryšius, kad pasigailės gimęs lietuviu. :evil:
Ar įmanoma ką nors pakeisti čia, Lietuvoje? Manau galima, jei Valstybinės institucijos bus pakeistos privačiomis. Ten neliks tokio korupcinio plyšio, nes ir taip bus mokama oficialiai, bet užtat bus atsakomybė už produktą ir paslaugas. Dabar valstybinėje sistemoje netgi sumokėjęs pinigus gauni prastą išdėstymą ir prastas sąlygas išmokti, o reikalauja ir vertina taip, kad tipo nepažeistų univeros prestižą. Prestižas ir smuko ne dėl studentų blogo mokymosi (būna visur tokių atvejų), bet dėl klaikių mokymosi sąlygų, kur dėmęsys kreipiamas ne į studento žinias ir supratimą, o į jo vertinimą, neatsakant už savo darbą. Pakomentuosiu vienu atveju.
Jei dėstytojas/a nenori konfliktuoti su katedra, yra savas katedrai žmogus, tai studentui suteikiamos palankios sąlygos išklaikyti egzą ar įskaitas, bet jei samdomas dėstytojas iš kitos katedros, kuri yra priešiška tai, kuri pasamdė, tai dėstytojas nusodina taip studentą/ę, kad tas net nežino kur kreiptis, nes neleidžia jam atsiskaityti net egzaminų metu, liepiama perklausyti kursą iš naujo. Kaip manot kas laimi? Žinoma univeras, kuriam sumokama ne tik už perlaikomą egzą, bet ir už perklausomą kursą, be to, konkurencinė katedra parodo savo nagus, keršydama už kažkokius tai vidinius santykius. Susidūriau su Ateitininkų sektos viena iš lyderių dėstytojų, kuri piršo savo krikščionišką moralę per savo dėstomą dalyką, glaudžiai palaiko santykius su krikščionių religijos ekstremalais. Viskas yra užtušuojama, paslepiama po neva labai tiksliu vertinimu, kuris skaičiuojamas matematiniu vidurkiu, neva labai tiksliu įvertinimu. Bet tokį vertinimo būdą taikė tik šį dėstytoja, kuri net nežiūrėjo kaip padėti žmogui suprasti jos dėstomą dalyką, ji net uždraudė atsiskaityti pataisius darbą, kuris buvo 5 kartus didesnės apimties negu reikalavo, bet šiek tiek kitu kampu išdėstytas. Dėstytoja pareikalavo išklausyti iš naujo visą kursą ir atsiskaityti tik kitais metais. Teisininkai šį jos žingsnį komentavo kaip neteisėtą, bet katedros žmonės pareiškė, kad jei bus kreiptasi aukščiau, bus atsigriebta prieš studentą/ę. Yra tie asmeniškumai ir neaiškių krikščioniškų sektų įtaka per jų atstovus. Jei kas nežino, tai Ateitininkus uždraudė, kaip neigiamą sektą, tačiau jie niekur nedingo ir tie žmonės toliau tyliai kenkia sistemoje, prisidengdami neva "teisingu" vertinimu.

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbpsichologija/ ... 5ec4d1cec5


Tre Kov 28, 2007 1:56 pm
Aprašymas WWW
bendraujantis (-i)

Užsiregistravo: Šeš Bir 17, 2006 11:01 pm
Pranešimai: 76
Miestas: PLUNGE
Standartinė 
Žvelgiant istoriniu žvilgsniu į mūsų Lietuvėlę, tai tie ryšiai egzistavo visomis epochomis ir juos panaikinti, ypač dabar- laukinio kapitalizmo laikotarpiu, man neįsivaizduojamas dalykas. Kaip ten bebūtų, bet mano amžiaus atstovai visada prisimena ir prisimins gūdžius sovietmečio laikus. Gerai tai ar ne buvo aš nesiimu spręsti, tačiau bent jau vidurinėje mokykloje vadinamieji ryšiai didelės įtakos likusiesiems neturėjo. Prisimenu, kad ir dvejetukininkus ištempdavo už ausų ir visi baigdavo "šūles" ar bent jau 9 klases. Nebuvo konkurencijos, nebuvo prasmės ir ieškoti tų ryšių.
Kas dėl privačių mokslo institucijų, tai yra pliusų ir minusų. Vienas iš didžių minusų bent šiuo metu- finansinės problemos. Ar išgalėtų daugelis pats finansuoti savo studijas. Vertinimo požiūriu- taip situacija pasikeistų į teigiamą pusę. Tačiau lazda turi ir antrą galą-privati institucija stengiasi gauni pelną, o dėlto dažnai nukenčia dėstymo kokybė, t.y. specialistai štampuojami kaip konvejeryje. Apskritai viskas priklauso nuo pačio besimokančiojo. Kaip vienas mano dėstytojas sakydavo " išmokyti galima tik gyvūną cirke, o žmogus turi pats siekti tobulybės".
Žinoma pikta kai kažkoks balčytis dorai nė nemokantis aritmetikos užima tokias pareigas. Tuo tarpu žymiai gabesni priversti dairytis vadinamojo juodo darbo.
Įdomu būtų išgirsti nuomonę tų, kuriems teko studijuoti gimtojoje Lietuvoje, o po to-Europos ar JAV mokslo institucijoje. Kaip ten su tais ryšiais ir pan.,ar tenai dėstytojai taip pat turi savo dėstomojoje grupėje savotiškus favoritus, kuriems yra palankesni žinių vertinime ar to visai nėra :?: . Žodžiu parašykite savo įspūdžius.


Tre Kov 28, 2007 9:16 pm
Aprašymas
psichologas

Užsiregistravo: Ket Lap 11, 2004 6:47 pm
Pranešimai: 1849
Miestas: Vilnius
Standartinė 
žemaitis rašė:
Ar išgalėtų daugelis pats finansuoti savo studijas. Vertinimo požiūriu- taip situacija pasikeistų į teigiamą pusę. Tačiau lazda turi ir antrą galą-privati institucija stengiasi gauni pelną, o dėlto dažnai nukenčia dėstymo kokybė, t.y. specialistai štampuojami kaip konvejeryje.

Sakykim aš mokėjau už studijas, man kainavo pirmas lygis 10 000 lt, o antras 6 000 ir nemanau, kad univeras nesiekia pelno, nes net mūsų grupę vadino komercine, tipo tie, kurie mums atneša pinigėlius. Bet atsakomybės kaip tik nėra, todėl, kad neprivatu, privačiai ir neatsakai, nes atsako rektorius ir taryba, o jie apkaltina švietimo ministeriją, o ta vyriausybę. Tiesa, pavyzdžiui VPU apie 30 nuošimčių nuo sumos už mokslus dengia valstybė, o Riomerio univerą nedengia, todėl ten kainos keliais šimtais už sesiją aukštesnės. Bet programos nelabai skiriasi, kartais net tie patys dėstytojai samdomi. O štai kas pabaigia VPU, tai negali gauti normaliai darbo, nes visur kiša koją VU dėl konkurencijos. Net į seminarus, kuriuose gali pakelti kvalifikaciją negali patekti net su doktoranto situacija, jei esi baigęs VPU. Šitoks bardakas bus tol, kol kažkas (greičiausiai VU) monopolizuos išdavimą universitetinio išsilavinimo ir tada diktuos sąlygas (pvz. VPU ir Vyt.Didž. Un. psichologijos doktorantūrą jau panaikino). Jūs manot, kad tada sumažės mokestis už mokslus? :lol: :lol: :lol:
Pats dalyvavau vienos doktaratą JAV apsigynusios specialistės savo metodikos pristatyme. Dalyvavo visa grietinėlė, kuri ruošia mokytojus ir jų specialistus. Tai net tada, kai moteriškė apsigynė JAV, niekaip negalėjo vietinė profesūra susitaikyti, kad statistiniai tyrimai yra Šūds, o kokybiniai dar niekaip nepripažįstami Lietuvoje.
Turi pasikeisti kelios kartos. Tas kelias kartas reikia pakopiškai keisti, kad laipsniškai keistų sistemą. Nes Švietimo reforma taip ir liks muilo burbulas.
Cituoti:
Įdomu būtų išgirsti nuomonę tų, kuriems teko studijuoti gimtojoje Lietuvoje, o po to-Europos ar JAV mokslo institucijoje. Kaip ten su tais ryšiais ir pan.,ar tenai dėstytojai taip pat turi savo dėstomojoje grupėje savotiškus favoritus, kuriems yra palankesni žinių vertinime ar to visai nėra Question . Žodžiu parašykite savo įspūdžius.

Pritariu, tikėkimės, kad bus daugiau neabejingų šiai temai.

_________________
Pas mus rašoma tik lietuvišku šriftu, susipažinkite su forumo taisyklėmis
http://www.baltai.lt/phpbbpsichologija/ ... 5ec4d1cec5


Ket Kov 29, 2007 12:30 am
Aprašymas WWW
Naujakurys(ė)

Užsiregistravo: Tre Rgp 02, 2006 3:32 pm
Pranešimai: 46
Miestas: Vilnius
Standartinė 
Pritariu, tam ka raso O.L. skaudu ir bemastyti, - tik mano siandieninis tikejimas, kad kiekvienas zmogus, gali daug ka pakeisti ir pajegus tai padaryti, vercia nenuleisti ranku.

Pati galiu pasidalinti ivykiu, kai viena labai nemegstama animacijos destytoja, dailes akademijoje, studentu iniciatyva buvo bandyta pasalinti. Tuomet visi parase rasta ir isdeste priezastis, praktiskai visi pasirase, iteike katedrai, taciau rezultato nesulauke, nes jau iteikiant buvo pasakyta, nu ka, mes suprantame, bet kaip ja atleisti, jei nera jokio kito animacijos destytojo i jos vieta.. tai taip ir liko ji. (Be abejones, jie galejo daugiau padaryti).
Manau, kad kazkiek padetu atviras pokalbis su ja, jei visi isdristu zmogiskai susesti ir pasiziureti i probema. (Taip teigiu is patirties, nes apie tai pasakojo kitas biologijos studentas, kurie toki pokalbi susiorganizavo su savo viena "nedekingiausiu" destytoju).

Baltas rašė:
Čia aš su tavim nesutinku, nes manau, humanistinis principas yra ateities perspektyviausias būdas, pasiekti žmogaus kūrybingumo ir noro gyventi, o ne turėti į laikiną atmintį prigrūsta biblioteką. Netgi enciklopedinės žinios bus bereikalingos, jei nebus tam motyvacijos. O būtent užmuša motyvaciją toliau mokytis.


Kaip del motyvacijos?
Nes apskritai yra kritusi motyvacija, daugumai.
Kaip atsilaikyti silpnam studenciokui pries destytojo spaudima ir "sodinima" ir kartais apskritai nepaisyma net elementariu mandagumo taisykliu?

NLtxt


Pir Bal 09, 2007 1:34 pm
Aprašymas
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007